Et rigtigt Karlsen spørgsmål samt til java~
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-03-01 19:37

Det er muligt at oprette en drop-down-menu til at henvise til andre websider
ved at benytte et javascript. Det har jeg forstået.
Men nu kommer der et "tillægsspørgsmål" - findes der et javascript, der gør
følgende:

drop-down-menuen befinder sig f.eks. i venstre side og når man anvender den,
så kommer den ønskede side op i højre side. Altså noget i stil med
FrontPages muligheder for at lade en indholdsfortegnelse i venstre side
sørge for at et klik på en sidehenvisning dér, fører til at siden kommer
frem i højre side.

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-01 21:04

Tue, 13 Mar 2001 19:36:32 +0100, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@ahw.dk>:

>drop-down-menuen befinder sig f.eks. i venstre side og når man anvender den,
>så kommer den ønskede side op i højre side.

<form>
<select
onchange="window.open(this.options[this.selectedindex].value,'framenavn')">
<option selected>---MENU---/option>
<option
value="http://smedeparken.mobilixnet.dk">Webdesignhjælp
<option value="http://www.google.com">Den bedste søgemaskine</option>
<option value="http://www.soroe.dk">En god kommune at bo i</option>
<option value="http://www.edbpriser.dk">Edb-priser
</select>
</form>

Erstat framenavn med navnet på den pågældende frame.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-01 10:56

Bemærk at det ikke vil virke i nogle ældre browsere. Der skal der være
en knap med onclick.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-01 11:15