E-Mail
webnoob 5265
Søger kommando til min hamster.
Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 17:44

Hej,

Er der mon en eller anden kommando som man kan proppe ind i sit script
så Hamster rydder selve 'Tråde'-vinduet engang imellem? Det irriterer
mig lidt at listen bliver længere og længere derinde, så der bare står
en lang liste med:

474=> News hentet og sendt
764=> News hentet og sendt
448=> News hentet og sendt
7d4=> News hentet og sendt
79c=> News hentet og sendt
280=> News hentet og sendt
430=> News hentet og sendt

Osv. Er det muligt at få Hamster til at muge ud i den liste automagisk?
(Indrømmet; det hører til bagatellernes verden, men alligevel...)

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-03 20:01

Madsen skrev:
> Det irriterer
> mig lidt at listen bliver længere og længere derinde, så der bare står
> en lang liste med:

Eh det har min da aldrig gjort? Monstro det er denne som gør udslaget:
# Slet gammel jobliste
HamNewsJobsClear
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 20:28

Henning Lund skrev:

> Eh det har min da aldrig gjort?

Det har min altid.

> Monstro det er denne som gør udslaget: # Slet gammel jobliste
> HamNewsJobsClear

Det er det da garanteret. Tak for det og den skal straks prøves.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 23:33

Madsen skrev:

> Det er det da garanteret.

Det ser det nu ikke lige ud til. Listen bliver alligevel længere og
længere. Gad vide om det skal stå et bestemt sted i scriptet for at
fungere.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-02-03 00:24

Madsen, du skrev:

> Osv. Er det muligt at få Hamster til at muge ud i den liste automagisk?
> (Indrømmet; det hører til bagatellernes verden, men alligevel...)

Sidst i dit script
HamMessage( 2, 0 ) Resetter alt
Funktionen for tallet efter kommaet.
0,1,2 or 3 Reset counters and log, 0=counters+Log 1=counters 2=Log 3=errorlog
Så HamMessage( 2, 3 ) resetter kun errorloggen

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 02:29

Henrik K Hansen skrev:

> Så HamMessage( 2, 3 ) resetter kun errorloggen

HamMessage( 2, 3 ) havde jeg i forvejen, men (2 , 0) i stedet
ser tilsyneladende ikke ud til at muge ud i listen. For hver
gang scriptet bliver kørt kommer der blot en ny linie med:
474=> News hentet og sendt
764=> News hentet og sendt
osv.

Er der noget galt med scriptet monstro? Det er ikke min stærke
side må jeg indrømme, men i sin nuværende form ser det sådan
her ud:

#!load hamster.hsm
AtClear
AtAdd (send, "00:00", "24:00", "1111111",1, true)
AtAdd (hent,"00:00", "24:00", "1111111",30,true)
atExecute
quit
sub send
if( fileexists(Hampath + "Groups\News.Out\*.msg" ) )
HamNewsPost
HamWaitIdle
HamNewsPull
HamMessage( 2, 0 )
endif
endsub
sub hent
HamWaitIdle
print("Sender og henter News")
HamNewsPost
HamNewsPull
HamWaitIdle
print("News hentet og sendt")
HamMessage( 2, 0 )
endsub

Det er stort set ikke ændret siden jeg installerede Hamster for
første gang for et halvandet års tid siden eller deromkring, så
det er muligvis helt ude i hampen nu. Bortset fra det med listen
som bliver større og større, så fungerer det nu ellers fint nok
til daglig.

PS. Hvad hulen gør den linie egentlig helt præcist:

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-02-03 05:51

Madsen skrev:

> [...]
>AtClear
>AtAdd (send, "00:00", "24:00", "1111111",1, true)
>AtAdd (hent,"00:00", "24:00", "1111111",30,true)

Her har jeg så ordren HamMessage( 2, 0 ) i alle sub.

>if( fileexists(Hampath + "Groups\News.Out\*.msg" ) )
>HamNewsPost

>PS. Hvad hulen gør den linie egentlig helt præcist:
>if( fileexists(Hampath + "Groups\News.Out\*.msg" ) ) ?

På luterkig?
Den lurer på. om der ligger noget i den folder med det efternavn?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-02-03 08:23

Madsen, du skrev:

> Er der noget galt med scriptet monstro?

Når du ændrer i et script skal du stoppe og starte det igen før
ændringen virker.

> Det er ikke min stærke
> side må jeg indrømme, men i sin nuværende form ser det sådan
> her ud:

> AtAdd (send, "00:00", "24:00", "1111111",1, true)

Skrot den send sub, og brug et script der starter når der er noget
i udbakken. Jeg har et på min hjemmeside.

> AtAdd (hent,"00:00", "24:00", "1111111",30,true)
> atExecute
> quit
> sub hent
> HamWaitIdle
> print("Sender og henter News")
> HamNewsPost
> HamNewsPull
> HamWaitIdle
> print("News hentet og sendt")
> HamMessage( 2, 0 )
> endsub

Ud over de obsolete kommandoer, er det jo godt nok.

> PS. Hvad hulen gør den linie egentlig helt præcist:
> if( fileexists(Hampath + "Groups\News.Out\*.msg" ) ) ?

Din sub send kører hver minut og ser efter om der er noget i
udbakken, and if the file exists så bliver subben udført.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-03-03 22:32

Madsen, du skrev:

> Listen vokser sig større og større for hver gang scriptet bliver
> kørt, så når Hamster har kørt i en dags tid er listen så lang at
> den ikke kan være i vinduet.

Utroligt. Den kan jeg godt nok ikke regne ud.

> Skidt med det. Jeg lukker Hamster ned og genstarter den engang
> imellem som jeg altid har gjort. Det er tilsyneladende det eneste
> som kan få muget ud i den liste.

Havde det været her, ville jeg prøve alt for at få Hamsteren til at
opføre sig ordentligt.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 12:26

Kaj Svenningsen skrev:

> [...]

HamNewsPost havde jeg ikke lige forbundet med 'if( fileexists'
men nu forstår jeg bedre. Var blot i tvivl om linien kunne
undværes, men som mit script er bygget op pt. så kan den nu
nok ikke.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 12:26

Henrik K Hansen skrev:

> Når du ændrer i et script skal du stoppe og starte det igen før
> ændringen virker.

Det har jeg også prøvet. Gad vide om det er fordi at jeg nogle gange
starter scriptet manuelt. Jeg kan se at for hver gang jeg starter
det manuelt så kommer der en linie mere, men det er vel det samme
script der starter selvom hamster starter automatisk via scriptet,
eller om man starter scriptet manuelt, så umiddelbart har jeg svært
ved at se at det skulle være årsagen.

> Skrot den send sub, og brug et script der starter når der er noget
> i udbakken. Jeg har et på min hjemmeside.

Og hvis jeg gør det så bliver mit indlæg sendt med det samme uden at
jeg har mulighed for at afbryde og lure det i News.Out, eller? Den
mulighed vil jeg nemlig gerne have.

> Ud over de obsolete kommandoer, er det jo godt nok.

Det fungerer og det er vel det vigtigste. :)

> Din sub send kører hver minut og ser efter om der er noget i
> udbakken, and if the file exists så bliver subben udført.

Ja, så skal den linie jo da være der, indtil videre. :)

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-02-03 12:53

Madsen, du skrev:

> Det har jeg også prøvet. Gad vide om det er fordi at jeg nogle gange
> starter scriptet manuelt.

Betyder ikke noget.

> Jeg kan se at for hver gang jeg starter
> det manuelt så kommer der en linie mere, men det er vel det samme
> script der starter selvom hamster starter automatisk via scriptet,
> eller om man starter scriptet manuelt,

Ja og den HamMessage kommando, er det samme som Fil, Nulstil
tæller/log, så det er mystisk at det ikke virker, men så fjern de
print linier fra dit script.

> Og hvis jeg gør det så bliver mit indlæg sendt med det samme uden at
> jeg har mulighed for at afbryde og lure det i News.Out, eller? Den
> mulighed vil jeg nemlig gerne have.

Ja og Nej, det kommer an på scriptet. Kig på min hjemmeside, du kan
flytte lidt rundt på sleep kommandoen.

Noget helt andet, hvis du virkelig kan nå at stoppe hamsteren og
kigge på dit indlæg, inden det bliver sendt, med det script du
bruger, så har du godt nok en reaktionsevne der er lige til The
Guiness Book of Records.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 13:13

Henrik K Hansen skrev:

> Kig på min hjemmeside, du kan flytte lidt rundt på sleep
> kommandoen.

Jeg prøver at kigge på det.

> [...]
> kigge på dit indlæg, inden det bliver sendt, med det script du
> bruger, så har du godt nok en reaktionsevne der er lige til The

De kalder mig også Flash Gordon her i byen.

Nej, spøg til side. Jeg stopper blot Hamster-scriptet inden jeg
sender indlægget fra newsreaderen, hvis jeg ønsker at tjekke det
i News.Out inden det flyver afsted. Når det er tjekket så starter
jeg scriptet igen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 03:42

Henrik K Hansen skrev:

[ HamMessage( 2, 0 ) ]

> Ja og den HamMessage kommando, er det samme som Fil, Nulstil
> tæller/log, så det er mystisk at det ikke virker, men så fjern de
> print linier fra dit script.

Det resulterer blot i:

140=newsjobs for news.cis.dfn.de er udført
464={script Madsen.hsc} Start
7c={script Madsen.hsc} Start
6d8={script Madsen.hsc} Start
e0={script Madsen.hsc} Start

osv. og listen vokser sig længere og længere for hver gang scriptet
bliver kørt. Jeg har HamMessage( 2, 0 ) som sidste linie i scriptet og
print-linierne er fjernet.
Fil > Nulstil tæller/log > Tællere + Log får heller ikke muget ud i
listen så min Hamster har åbenbart sin egen vilje på det område. :)

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-03-03 09:30

Madsen, du skrev:

> Fil > Nulstil tæller/log > Tællere + Log får heller ikke muget ud i
> listen så min Hamster har åbenbart sin egen vilje på det område. :)

Det må du nok sige, så prøv Konfiguration, Generelle indstillinger,
Indstillinger, og nøjes med flueben ved Fejl og Advarsler.

--
Henrik
[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Morver*]

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 13:05

Henrik K Hansen skrev:

> så prøv Konfiguration, Generelle indstillinger, Indstillinger, og
> nøjes med flueben ved Fejl og Advarsler.

Det vil jeg prøve.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 14:44