Egen mailserver ?
Fra : John Bistruppe

Dato : 16-02-03 23:31

Hej

Hvilken mailserversoftware skal man vælge til W2K og som opfylder følgende:

1. hente POP3 på mange forskellige domæner
2. hente webmail hos f.eks Yahoo, Ofir, hotmail osv
3. bruge et gængs filformat

Ellers nogen gode forslag, selvom punkterne ikke helt opfyldes. Det må
gerne være købesoftware, bare det fungerer suverænt ?

MVH

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-02-03 00:15

John Bistruppe <johnbistruppe@absurd.lq> skrev :

>2. hente webmail hos f.eks Yahoo, Ofir, hotmail osv

Der er ingen mailklienter, der kan klare dette til fulde.

Yahoo skulle kunne lade sig gøre, hvis du bruger yahoo.com og
ikke yahoo.dk - har dog ikke tjekket det.

Ofir kan ikke klares med nogen.

Hotmail kan hentes med Outlook Express og Outlook 2002.

De fleste andre webmails kan du formentlig heller ikke hente med
nogen mailklienter.

Udbyderne af gratis webmailtjenester vil næppe være interesseret
i at tilbyde muligheden, da de så ikke får mulighed for at vise
reklamer, som jo er en væsentlig del af deres indtægtsgrundlag.

Fra : jens

Dato : 17-02-03 14:26

> [...]
> i at tilbyde muligheden, da de så ikke får mulighed for at vise
> reklamer, som jo er en væsentlig del af deres indtægtsgrundlag.

Kan de forwarde til en anden mail adresse er det jo en mulighed.
En nem mailserver er Mailenable

mvh Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-02-03 18:12

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev :

>Kan de forwarde til en anden mail adresse er det jo en mulighed.

Ingen af nævnte tilbyder muligheden.

Fra : jens

Dato : 17-02-03 19:37

> Ingen af nævnte tilbyder muligheden.

Æv

mvh Jens

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-02-03 19:50

John Bistruppe <johnbistruppe@absurd.lq> wrote:

>1. hente POP3 på mange forskellige domæner
>2. hente webmail hos f.eks Yahoo, Ofir, hotmail osv
>3. bruge et gængs filformat

Del opgaven op:
Opsaet en MTA (SMTP-server) efter behag. Find derefter
programmer, som kan toemme de forskellige mailkonti og sende
indholdet til en MTA. Saa er du koerende.

Toemme POP3:
Til Windows findes et program ved navn pop2exchange eller noget i
den retning. Jeg kender det ikke, bortset fra at der blev spurgt
til det her i gruppen for en uges tid siden.
Til Linux/unix findes der fetchmail og getmail, som goer det
samme, bare gratis og open source. Det skulle ikke undre mig, om
nogen har porteret dem til Windows.

Toemme Hotmail:
Der findes et perl-script ved navn gotmail, som ser ud til at
kunne loese opgaven. Jeg har ingen personlig erfaring med det.
Perl kan koere under Windows, og dermed er der meget stor
sandsynlighed for, at ogsaa gotmail kan.

Toemme Yahoo:
Et firma ved navn SSPI har lavet et program ved navn Mail
Forward, som kan toemme en Yahoo-konto og sende indholdet til en
MTA. Det kan forresten ogsaa toemme POP3 og Hotmail. Men det ser
ud til at vaere begraenset til 20 konti, og jeg ved ikke, om det
kan finde ud af at sende videre til flere forskellige modtagere.

Toemme Ofir og Yahoo.dk:
Aner det ikke. Din bedste mulighed er maaske at laere saa meget
perl, at du kan modificere gotmail. Men vaer indstillet paa at
skulle opdatere scriptet, hver gang disse sites aendrer layout.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-02-03 19:34

John Bistruppe skrev:

> Hvilken mailserversoftware skal man vælge til W2K og som opfylder
> følgende:

> 1. hente POP3 på mange forskellige domæner

kluderet webmail (hvis du har en webserver stående i garagen). Standard
udgaven uden POP-connector er gratis.

ses-værktøjer til den.

> 2. hente webmail hos f.eks Yahoo, Ofir, hotmail osv

Muligvis kan du hente hos Hotmail med mailenable Pro udgave, da den
vistnok understøtter samme protokol (WebDAV) som anvendes af Hotmail/
OE.

> 3. bruge et gængs filformat

Definer "et gængs filformat".

> Ellers nogen gode forslag, selvom punkterne ikke helt opfyldes. Det
> må gerne være købesoftware, bare det fungerer suverænt ?

Definer "fungerer suverænt".