Egen newsserver
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-02-03 16:16

Hej

Jeg overvejer at sætte egen newsserver op. Findes der noget freeware
software men kan starte med at afprøve?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Dino

Dato : 16-02-03 16:24

Den 16-2 2003 skrev Karsten Feddersen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

Hamster <http://www.tglsoft.de/>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 16-02-03 16:24

Således skrev Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 16 Feb 2003 16:16:06 +0100:

>Jeg overvejer at sætte egen newsserver op. Findes der noget freeware
>software men kan starte med at afprøve?

Hvis det skal være til Windows og på et mindre plan, dvs. ingen binære
grupper, så er Hamsteren oplagt.
<http://www.tglsoft.de>

Knud
--
Put on your seatbelt. I wanna try something...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-02-03 20:08

On Sun, 16 Feb 2003 16:24:17 +0100, Knud Winckelmann wrote:

> Hvis det skal være til Windows og på et mindre plan, dvs. ingen binære
> grupper, så er Hamsteren oplagt.

Den kan også binære grupper (bruger den selv), der skal bare muges ud
noget tiere, pt 1 gang i døgnet

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Frans Jensen

Dato : 16-02-03 16:27

On Sun, 16 Feb 2003 16:16:06 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg overvejer at sætte egen newsserver op. Findes der noget freeware
>software men kan starte med at afprøve?

Hamster

http://www.tglsoft.de/

http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

--
Det bedste argument mod demokrati er
fem minutters samtale med en gennemsnitsvælger.

- Winston Churchill

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-02-03 16:58

Hej

Frans Jensen wrote:
> Hamster

Tak til dig og de andre, den er downloadet, installeret og allerede i
gang med at hente.

Hvor ofte opdaterer den? Eller nærmere: Hvor sætter jeg det?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-02-03 18:25

Karsten Feddersen wrote:

> Hvor ofte opdaterer den? Eller nærmere: Hvor sætter jeg det?

Du laver et script der gør det. Jeg har oprettet autohent.hsc, der
indeholder:

#!hs2
AtClear
AtAdd (hent,"00:00", "24:00", "1111111", 15 ,true)
atExecute
quit

sub hent
HamWaitIdle
print("Henter News")
HamNewsPost
HamNewsPull
HamWaitIdle
print("News hentet")
endsub

quit

Jeg ved at nogle af linierne kan undværes i den nyeste version af
Hamster, men ovenstående virker også i nyeste version så jeg har
ikke lige ryddet op.

Linien AtAdd (hent,"00:00", "24:00", "1111111", 15 ,true) er den
spændende. Typografien er AtAdd (subroutine der skal kaldes,
starttidspunkt, sluttidspunkt, et 0 eller 1 for de ugedage det
skal fungere, interval og endelig true for at aktivere. Min
hamster henter altså alle ugens dage fra midnat til midnat hvert
15. minut..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 16-02-03 18:37

Således skrev Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 16 Feb 2003 18:24:45 +0100:

>sub hent
>HamWaitIdle
>print("Henter News")
>HamNewsPost
>HamNewsPull
>HamWaitIdle
>print("News hentet")
>endsub

Der er vist noget med at ovenstående syntax er på vej ud og man skal i
stedet bruge f.eks.

Sub News

   # Rydder evt. newsjobs
   HamNewsJobsClear

   #Definere de servere, der skal postes til, default dem alle
man kan også angive enkelt-server som f.eks.
HamNewsJobsPullDef("bob.winck.dk,119")

   HamNewsJobsPostdef

   HamWaitIdle

   #Definer de server, der skal hentes fra, igen kan man
specificere enkelt-server

   HamNewsJobsPullDef

   #Start hele dynen.
   HamNewsJobsStart
endsub

Det fremgår nærmere af hjælpefilen til version 2.0.0.0, hvilke
ændringer, der er i Hamsterscript.

Knud
--
A much wittier reply came to mind immediately after I clicked the
'Send' button.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 16-02-03 18:44

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 16 Feb 2003 18:37:13 +0100:

>Der er vist noget med at ovenstående syntax er på vej ud og man skal i
>stedet bruge f.eks.

Doh, det ved du jo godt.

Mental note til selv: *Læs* indlæg *inden* besvarelse.

Knud
--
Np: Ridin' Thumb - Set Your Mind Free

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-02-03 19:42

Knud Winckelmann wrote:

> Doh, det ved du jo godt.
>
> Mental note til selv: *Læs* indlæg *inden* besvarelse.

Lol, det er helt okay, jeg har allerede benyttet lejligheden til
at gafle en kopi af Henrik's script i stedet for mit outdatede
ditto..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-02-03 19:48

Hej

Thomas Strandtoft wrote:
> Jeg ved at nogle af linierne kan undværes i den nyeste version af
> Hamster, men ovenstående virker også i nyeste version så jeg har
> ikke lige ryddet op.

Tak for det.

Jeg skal nok lige have kigget lidt nærmere på det. Den begyndte at gå i
ring og hente alle indlæg i dk.fritid.bil igen og igen og igen .

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-02-03 18:37

Thomas Strandtoft, du skrev:

> [...]
>
> Jeg ved at nogle af linierne kan undværes i den nyeste version af
> Hamster, men ovenstående virker også i nyeste version så jeg har

Skuffende

#!load hamster.hsm
[...]
print("Henter og sender News")
HamNewsJobsPostDef
HamNewsJobsPullDef
HamNewsJobsStart
HamWaitIdle
print("News hentet og sendt")
endsub

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-02-03 19:43

Henrik K Hansen wrote:

> Skuffende

Tjaae, men er dit script bagudkompatibelt i fald der nu skulle
sidde en med en gammel version af Hamster??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-02-03 20:23

Thomas Strandtoft, du skrev:

> Tjaae, men er dit script bagudkompatibelt i fald der nu skulle
> sidde en med en gammel version af Hamster??

Nej, men det må man så gøre opmærksom på.
Sæt den her som linie nummer 2 i det gaflede script
HamRequireVersion( "2.0.0 ", True )

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Dino

Dato : 16-02-03 21:21

Den 16-2 2003 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Sæt den her som linie nummer 2 i det gaflede script
> HamRequireVersion( "2.0.0 ", True )

Som 3. linie!! Som linie 2 skal du have

#!load hamster.hsm

ellers får du en fejl!

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-02-03 21:58

Dino, du skrev:

> Som 3. linie!! Som linie 2 skal du have
>
> #!load hamster.hsm

Nu er det jo det at det er linie 1 i det gaflede script, så det.

> ellers får du en fejl!

Gule sider, optiker

--
Henrik
[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Morver*]

Fra : Dino

Dato : 16-02-03 23:43

Den 16-2 2003 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nu er det jo det at det er linie 1 i det gaflede script, så det.

Jow, det er... :0( grundet min quote-char regexp blev "! farvet blå, så
jeg sprang linien over.

> Gule sider, optiker

Og det er ikke engang løgn, jeg skal faktisk til optikeren, for at få
stærkere brilleglas igen!