Mews-Program
Fra : The Wild West

Dato : 15-02-03 11:44

Hej Nørder.......

Hvilet Newsprogram minder mest om News-delen i Outlook Express.

Jeg er interesseret i noget der ligner, med næsten de samme funktioner, da
jeg er godt tilfreds med OE men ønsker at bruge Outlook 2000 til mail

Tak på forhånd for svar

The Wild West
Ole PE Jensen
ICQ 40112860
opej@city.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 15-02-03 12:29

The Wild West wrote:
> [...]
>
> Jeg er interesseret i noget der ligner, med næsten de samme
> funktioner, da jeg er godt tilfreds med OE men ønsker at bruge

Du kan jo stadig godt bruge OE, selv om du også bruger Outlook 2000. Det gør
jeg fx på arbejdet.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : The Wild West

Dato : 15-02-03 12:58

Anders Lund wrote:

> Du kan jo stadig godt bruge OE, selv om du også bruger Outlook 2000. Det
gør
> jeg fx på arbejdet.
Hej.....
Ja, men egentlig er jeg da også interesseret i at prøve noget nyt

--
MVH Ole PEJ
ICQ40112860

Fra : Anders Lund

Dato : 15-02-03 13:12

The Wild West wrote:
> Ja, men egentlig er jeg da også interesseret i at prøve noget nyt

Så kig en gang på Mozilla. Den news klient der følger med der minder en hel
del om OE. Jeg ved bare ikke om de har fået rettet nogle af de irreterende
bugs der har været, mht. sortering af tråde i en nyhedsgruppe.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-02-03 13:14

Hej The Wild West, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ja, men egentlig er jeg da også interesseret i at prøve noget nyt

Agent minder en del om OE. Dens udseende er oldnordisk i sammenligning,
men den er utvivlsomt funktionelt bedre.

Desuden er der 40tude Dialog (se evt. <http://www.40tude.com/dialog/>),
som stadig er et betaprogram men til gengæld også gratis.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Negoti8r

Dato : 15-02-03 22:41

> Desuden er der 40tude Dialog (se evt. <http://www.40tude.com/dialog/>),
> som stadig er et betaprogram men til gengæld også gratis.

Det ser meget cool ud - det må jeg lige give et forsøg.
Rigtige mænd bruger betasoftware.

Fra : Negoti8r

Dato : 16-02-03 00:55

> Det ser meget cool ud - det må jeg lige give et forsøg.
> Rigtige mænd bruger betasoftware.

Har lige prøvet det et par timer. Det er faktisk ret godt - især af et
betaprodukt at være.
Der er selvfølgelig lige et par beta-børnesygdomme, men alt i alt - godt.

Fra : Kate

Dato : 16-02-03 09:42

"Negoti8r" <none@none.sk> wrote in

> Det ser meget cool ud - det må jeg lige give et forsøg.
> Rigtige mænd bruger betasoftware.

Er spændt på at høre om det kører godt. Jeg benytter Xnews og er
egentligt godt tilfreds. Eneste minus er at det en gang imellem går
totalt kold, med blå skærm og hele svineriet og så er der kun en reboot
som mulighed. Det er ret irriterende når man sidder midt i enten en
download eller en læsning.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Negoti8r

Dato : 16-02-03 12:30

On 16 Feb 2003 08:41:31 GMT, Kate wrote:
> [...]
> totalt kold, med blå skærm og hele svineriet og så er der kun en reboot
> som mulighed. Det er ret irriterende når man sidder midt i enten en

Bestemt - det har jeg nu aldrig oplevet med Xnews, men ærgerligt er det.
Som nævnt i min tidligere post synes jeg, at 40tude Dialog kører ganske
fornuftigt.

Fra : OlePE Jensen

Dato : 16-02-03 13:44

> [...]

> totalt kold, med blå skærm og hele svineriet og så er der kun en reboot
> som mulighed. Det er ret irriterende når man sidder midt i enten en

Jeg har installeret 40Tude Dialog og den ser ud til at indfri
forventningerne, Der var, at den skulle meget ligne OE.

Dog har jeg ikke fundet en metode til at ekspandere alle treads én gang for
alle og jeg har heller ikke kunnet finde at programmet kan hente mail/news
efter en vis tid.

Ellers synes jeg den er spæmndende flexibel
Ole PE Jensen
ICQ 40112860
opej@city.dk
16-02-2003 13:41:38

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-02-03 14:41

Hej OlePE Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[40Tude Dialog]

> Dog har jeg ikke fundet en metode til at ekspandere alle treads én
> gang for alle

Tip: Hvis der er noget, du ikke kan få svar på i denne gruppe, kan du
formentlig i <news:news.software.readers>. Der er mange 40Tude Dialog-
brugere i denne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-02-03 23:16

Rudi Stegen skrev:

> Tip: Hvis der er noget, du ikke kan få svar på i denne gruppe, kan
> du formentlig i <news:news.software.readers>. Der er mange 40Tude
> Dialog-brugere i denne.

Man kan også tilmelde sig maillisten eller læse den direkte fra:

Fra : Holm

Dato : 16-02-03 15:39

On Sun, 16 Feb 2003 13:44:10 +0100, OlePE Jensen wrote:

> Dog har jeg ikke fundet en metode til at ekspandere alle treads én gang for
> alle og jeg har heller ikke kunnet finde at programmet kan hente mail/news
> efter en vis tid.

Der er lidt forskellige muligheder. Jeg er også forholdsvis ny bruger af
dette program, så jeg kan godt have overset et par småting...

[Settings - General Settings - Expand threads when skipping to next new
article (flueben)]. Denne funktion udvider den aktuelle tråd, som du hopper
til med Space-tasten.

Med [Group - Default group options - Retrieving - Newly retrieved headers
are initially expanded (flueben)] udvides tråde, hvori der indgår nye
artikler, når du henter headers på gruppen.

Nogle Outlook Express brugere vil måske føle sig forvirrede over, at man
'manuelt' skal ind og hente indhold til hver enkelt interssant header.
Under [Group - Default group options - Retrieving] er der lidt
indstilliger, der er værd at kigge på.

Under [Settings - General settings - Navigation] kan man opnå OE's
fornemmelse af, at indlæg markeres som læste efter x sekunder.

Med [Retrieve bodies for all new messages (flueben)] kan man sætte den til
også at hente indholdet af de nye artikler sammen med headers.
Jeg foretrækker dog personligt selv at styre, hvilke specifikke tråde, jeg
henter indhold på.

Med [Retrieve bodies for all "first in thread" messages (flueben)] hentes
indholdet af alle level 0 headers. Det er lidt buggy, synes jeg...

Der er generelt meget sjov at rode med under [Default group options] :)

*** Vær i øvrigt opmærksom på, at selv om man angiver nogle [Default group
options] indstillinger, kan man også angive specifikke indstillinger per
gruppe. Det kan jo være rart, hvis man deltager i forskellige grupper, hvor
nogle er struktureret anderledes end andre.

Hvis man f.eks. deltager i grupper bestående af blandet tekst og binært
materiale, er det måske ikke en umiddelbar fordel automatisk at hente
indhold (bodies) på nye indlæg :)

/ Holm

--
Citer venligst kun det du svarer på, og svar nedenunder.
Please quote only what you are answering, and answer below.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-03 12:38

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Desuden er der 40tude Dialog (se evt.
> <http://www.40tude.com/dialog/>), som stadig er et betaprogram men
> til gengæld også gratis.

Det ser ret lovende ud. Nærmest en kombination af Agent og XNews og så
kan man vel næsten ikke gå galt i byen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-02-03 13:40

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

Der er kommet en ny testversion i går (6.02.15), hvor han tror, han har
fået rettet fejlene i ovenstående.

[40tude Dialog]

> Det ser ret lovende ud. Nærmest en kombination af Agent og XNews
> og så kan man vel næsten ikke gå galt i byen.

Ja, og det har fået mange positive omtaler. At jeg ikke selv har prøvet
det skyldes især to ting:
1. Jeg kan ikke få bekræftet, om man kan styre alt uden brug af mus
(faktisk ligger det luften, at man ikke kan), hvilket er et MUST.
2. Trods alle Xnews' fejl skal der _meget_ til, før jeg skifter. Jeg
har hele tiden haft følelsen af, at programmet var skrevet specielt til
mig. Den slags er ikke noget, man oplever ret ofte, hvorfor jeg krammer
mig til det, indtil det ikke længere er muligt.
Det egentlig problem opstår jo først, når/hvis UTF-8 bliver
standardtegnsæt. Og skulle det hænde, er det da ikke vild usansynligt,
at Luu netop derfor ombestemmer sig og laver en helt ny udgave fra
bunden, så UTF-8 understøttes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-03 15:31

> [...]

> dk.edb.internet.software.mail+news:

> Der er kommet en ny testversion i går (6.02.15), hvor han tror,
> han har fået rettet fejlene i ovenstående.

Tak for tippet.

> 2. Trods alle Xnews' fejl skal der _meget_ til, før jeg
> skifter.

Jeg er også selv utrolig glad for programmet og oplever så at sige
aldrig fejl, så jeg tror også, at jeg får svært ved at skifte.

> [...]
> usansynligt, at Luu netop derfor ombestemmer sig og laver en helt
> ny udgave fra bunden, så UTF-8 understøttes.

Og selv hvis han ikke skulle implementere håndtering af tegnsæt så
findes der jo alternativer. Bla. MorVer er et skridt på vejen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-02-03 16:25

Den 16 feb 2003 skrev Rudi Stegen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Der er kommet en ny testversion i går (6.02.15), hvor han tror,
> han har fået rettet fejlene i ovenstående.

6.02.15 er allerede forældet

--
Mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-02-03 20:31

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> 6.02.15 er allerede forældet

Tak for tippet - skiftet. 6.02.16 er iøvrigt også defekt, han skriver
det endda selv

--
Hygge fra Århus - Rudi