extraction
Fra : Negoti8r

Dato : 15-02-03 10:58

hvordan extracter jeg filer postet i en binær gruppe, som har udseendet

filename.001
filename.002
filename.003
....osv?

Jeg har hentet alle filerne, verificeret med smartpar, men hvordan pakker
jeg dem ud?! :)

/ S

Fra : Per N

Dato : 15-02-03 11:01

On Sat, 15 Feb 2003 10:58:15 +0100, "Negoti8r" <none@none.sk> wrote:

> [...]
>...osv?
>
>Jeg har hentet alle filerne, verificeret med smartpar, men hvordan pakker

Det gør du med HJsplit
http://www.freebyte.com/hjsplit/
Et lille gratis program til at splitte og samle store filer

mvh Per

Fra : Negoti8r

Dato : 15-02-03 11:58

> Det gør du med HJsplit
> http://www.freebyte.com/hjsplit/
> Et lille gratis program til at splitte og samle store filer

Det virkede - tak for det!

Ny udfordring:
Nu har jeg så fået en stor fil, som bare hedder filename , uden extension.

Når jeg så forsøger at åbne denne fil med winrar, ligger der de to filer jeg
skal have fat i godt nok indeni, men når jeg vil extracte dem, får jeg en
besked om at den mangler filename.r00, derefter fejler den.

Har nogen et bud på den?

Fra : Anders Lund

Dato : 15-02-03 12:33

Negoti8r wrote:
> [...]
> filer jeg skal have fat i godt nok indeni, men når jeg vil extracte
> dem, får jeg en besked om at den mangler filename.r00, derefter

Du mangler at hente nogle flere dele hjem:

Den originale fil fylder måske 10 MB. Den er så blevet delt op med WinRAR i
10 dele på hver 1 MB. Hver af de filer er så blevet delt op med et program
som HJSplit - så man fx har 10 filer på 100 Kbyte.

Dvs. at når du skal samle det hele igen, skal du downloade og samle alle de
små filer, til at lave de lidt større 1 MB filer, for derefter at kunne
samle alle 1 MB filerne til 10 MB filen.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Per N

Dato : 15-02-03 12:51

On Sat, 15 Feb 2003 11:57:54 +0100, "Negoti8r" <none@none.sk> wrote:

>Ny udfordring:
>Nu har jeg så fået en stor fil, som bare hedder filename , uden extension.

Desværre et almindeligt problem med HJsplit.
Programmet er ikke perfekt.

>Når jeg så forsøger at åbne denne fil med winrar, ligger der de to filer jeg
>skal have fat i godt nok indeni, men når jeg vil extracte dem, får jeg en
>besked om at den mangler filename.r00, derefter fejler den.

Som allerede nævt må det være en Winrar fil du sidder med.
Endelsen på filen skal altså være RAR. Den vil jo så have
en R00 og sikkert også R01, R02 osv. Der kan være mange
filer i sådan et sæt, især hvis det er et CD image som den
indeholder ( BIN & CUE filer ). Så kan der nemt være 50 - 70 stk,
så der kan godt være langt igen.

Men ham der har postet filerne er da lidt af en tumbe,
sådan først at pakke med rar og så splitte rar filerne op
med HJsplit. Sikke da en gang rod.

mvh Per

Fra : Negoti8r

Dato : 15-02-03 22:39

> Desværre et almindeligt problem med HJsplit.
> Programmet er ikke perfekt.
Men meget cool faktisk :)

> [...]
>
> Men ham der har postet filerne er da lidt af en tumbe,
> sådan først at pakke med rar og så splitte rar filerne op

Det havde han heller ikke - jeg fandt løsningen.

Det var helt regulære rar-filer. Jeg er bare 'vant til' at de ligger i
formatet:

filename.part01.rar
filename.part02.rar
filename.part03.rar
filename.part41.rar

Her lå de altså som
filename.001
filename.002
filename.003
filename.041

Tricket var at åbne den første fil (højreklik - open with - winrar)
Så kunne de extractes på helt almindelig vis.

Meget simpelt - det var bare navngivningen der snød mig...
Så er jeg blevet det klogere :)

Tak for hjælpen og de gode forslag!

/ S