størrelse på filer i news.tele.dk - kb ell~
Fra : Niels

Dato : 14-02-03 13:54

Er der nogen der ved hvad max. størrelsen på en fil må være, når man sender
via news.tele.dk.

Jeg kan ikke rigtigt forstå meningen med at opgive størrelsen i linier, som
f.eks. Xnews gør.
Hvad svarer eksempelvis 2000 linier til i Kb.

Fra : Dino

Dato : 14-02-03 16:28

Den 14-2 2003 skrev Niels i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kan ikke rigtigt forstå meningen med at opgive størrelsen i
> linier, som f.eks. Xnews gør.
> Hvad svarer eksempelvis 2000 linier til i Kb.

Ca. 150KB

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-02-03 18:01

Hej Niels, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kan ikke rigtigt forstå meningen med at opgive størrelsen i
> linier, som f.eks. Xnews gør.

I første omgang henter fx Xnews jo kun headeren, og denne indeholder
ingen direkte eller indirekte oplysninger om indlæggets størrelse.

At Luu så har tilføjet tricket med at opgive størrelsen når musen
holdes over linjeantallet er jo bare et løst slag på tasken. Der
antages i snit at være X antal tegn pr. linje, hvorfor antal bytes
ligger lige for at omregne til. Men det er som sagt blot et løst slag
på tasken og ramme muligvis meget ved siden af den faktiske størrelse.

--
Hygge fra Århus - Rudi