Spamkiller til Outlook mod Exchange
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-03 12:06

Kan man få spamdræberprogrammer til Outlook (2000) når posten
modtages med Exchange? Jeg kan ikke umiddelbart lægge noget på
Exchange-serveren, så det skal helst være noget der kan lægges
direkte på klienten.

Gode forslag til spamdræbere direkte på Exchange (5.5) modtages dog
også - specielt hvis de ikke koster en bondegård.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Anders Lund

Dato : 13-02-03 17:17

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Gode forslag til spamdræbere direkte på Exchange (5.5) modtages dog
> også - specielt hvis de ikke koster en bondegård.

Vi havde på et tidspunkt en server stående foran vores Exchange server. Den
modtog alle mails, tjekkede for spam via diverse openrelay/osv. databaser på
nettet og sendte dem videre til Exchange serveren.

Jeg kan desværre ikke sige så meget om selve konfigurationen, ud over at
serveren kørte med FreeBSD.

Grunden til den blev fjernet igen, kender jeg ikke - men jeg hørte ikke om
nogen problemer med den.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 14-02-03 00:49

Hold øje med http://popfile.sourceforge.net/ i den nærmeste fremtid.
Det er filterprogram der bygger på oplæring og gør det imponerende
godt +95% præcision. (samme logik som Mozilla har indført til
junk-filter)

Se specifikt
http://sourceforge.net/forum/forum.php?thread_id=810280&forum_id=226152

Her diskuteres et Outlook plugin.

Jeg bruger selv POPfile til filter af POP3 konti, men med ovennævnte
plugin skulle en Outlook-løsning være på vej.

Og så er det OpenSource...

mvh
Søren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-02-03 12:10

Søren Thing Pedersen skrev:

> Hold øje med http://popfile.sourceforge.net/ i den nærmeste
> fremtid. Det er filterprogram der bygger på oplæring og gør
> det imponerende godt +95% præcision. (samme logik som Mozilla
> har indført til junk-filter)

Det ser godt ud - men det kan ikke bruges mod Exchange. Det er,
ligesom det program jeg har lagt ind hjemme, kun beregnet til POP3-
mail.

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 15-02-03 00:01

>Det ser godt ud - men det kan ikke bruges mod Exchange. Det er,
>ligesom det program jeg har lagt ind hjemme, kun beregnet til POP3-
>mail.

Jeg tror den plugin der udvikles på vil kunne filtrere mail i
"indbakken" uanset protokollen. Men måske har jeg læst forkert...

Fra : Henrik Walther

Dato : 15-02-03 00:38

<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>modtages med Exchange? Jeg kan ikke umiddelbart lægge noget på
>Exchange-serveren, så det skal helst være noget der kan lægges

iHateSpam fra Sunbelt Software er rigtig god og kan hvad du ønsker,
den koster sølle 20$, læs mere om den her:
http://www.sunbeltsoftware.com/product.cfm?id=930

--
Henrik Walther
http://www.winjunkie.net

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-02-03 01:57

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Kan man få spamdræberprogrammer til Outlook (2000) når posten
> modtages med Exchange?

Jeg fandt i anden forbindelse SpamTiger på sf.net:

Det fungerer som en plugin til Outlook.

SpamTiger er bygget ud fra Poul Grahams ideer om at filtrere spam fra
(Bayesiske filtre) fra denne artikel:

Fra : Lars Klintholm

Dato : 15-02-03 09:28

Den 15 feb 2003 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg fandt i anden forbindelse SpamTiger på sf.net:
> Det fungerer som en plugin til Outlook.

På siden står der ikke meget om hvilke versioner af Outlook, men at
dømme efter screenshots er det Outlook 2000.

Jeg kan ikke få den til at virke på min Outlook 2002 DK. Den siger godt
nok, at DLL filen er loadet succesfully. Men når jeg åbner Outlook er
der ikke noget at se. Er der nogen, der har samme Outlook som jeg, der
kan få den til at køre?
LarsK