genvej til at sende mail i outlook express
Fra : Jan M

Dato : 12-02-03 10:01

Hej NG

Er der et klogt hoved der ved hvordan jeg for min computer til automatisk at
sende en mail hver dag.

Jeg regner med at det kan ske ved brug af windows automatisk kørsel af
opgaver, der er standart i alle windows systemer. Problemet er bare at jeg
ikke kan gætte genvejsstien til outlook express, der sender en mail til en
bestemt modtager - Altså noget i stil med dette:

genvej: C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe Olle@postkasse.kk
"husk dine piller"

ovenstående genvej skulle så gerne sende en mail til olle med beskeden "husk
dine piller" når der klikkes på den.

med venlig hilsen

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-03 18:34

"Jan M" <a@b.c> skrev :

>Er der et klogt hoved der ved hvordan jeg for min computer til automatisk at
>sende en mail hver dag.

Alternativt kunne du bruge en kalenderfunktion, f.eks.
http://dk.yahoo.com/.

Så vil du få tilsendt en mail daglig, med de påmindelser, du har
indført i kalenderen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-02-03 23:32

Jan M skrev:

> [...]

> bare at jeg ikke kan gætte genvejsstien til outlook express, der
> sender en mail til en bestemt modtager - Altså noget i stil med

Du får nok mere glæde af at bruge en kommandolinie-baseret mailutil
som f.eks. Blat:

Hvis du er eventyrlysten, kan du give dig til at leget med Auto-It:

Begge de ovennævnte programmer er gratis.

I øvrigt er din OE ikke opsat til at medsende information om hvilket
tegnsæt du anvendte da du skrev indlægget, læs her hvordan fejlen kan
rettes:

Husk at læse hele teksten også det som står i bunden af websiden.