[Gnus] POP3 uden env(MAILHOST)?
Fra : Ulrik Jensen

Dato : 11-02-03 05:35

Hej

Efter at have brugt Gnus som min primære newsreader i et stykke tid, er
jeg nu også gået over til at bruge den som mail-klient. Jeg har dog et
problem, da jeg for at få den til at bruge POP3 har været nødt til at
sætte miljøvariablen "mailhost" til min pop3-server. Dette virke ganske
fint, men det er ikke helt optimalt. Jeg vil gerne have det så jeg kan
sætte værdien i min .gnus-fil, så jeg blot kan have denne fil liggende
et sted, og ikke skal til at pille ved miljøvariabler hver gang jeg vil
sætte min klient op. Jeg kører gnus på GNU Emacs 21.2.1
(i386-msvc-nt5.0.2195), på en windows-maskine (hvilket er grunden til at
jeg helst ikke vil skulle rode med miljøvariabler)

Derudover så savner jeg en ordentlig gennemgang af gnus features, da
jeg har opdaget mange smarte ting ved fejltryk, men som jeg så senere
ikke har kunnet finde igen :) Er der nogle der kender en god tutorial?
Jeg har prøvet mig frem med info-filen og på my.gnus.org, men har ikke
rigtigt kunnet finde noget.

På forhånd tak.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk

Fra : Jesper Harder

Dato : 11-02-03 06:31

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> [...]
> pop3-server. Dette virke ganske fint, men det er ikke helt
> optimalt. Jeg vil gerne have det så jeg kan sætte værdien i min

Det er vist noget i stil med:

(setq mail-sources
'((pop :server "pop3.mail.server"
    :user "user-name"
    :password "secret")))

> Derudover så savner jeg en ordentlig gennemgang af gnus features, da
> jeg har opdaget mange smarte ting ved fejltryk, men som jeg så senere
> ikke har kunnet finde igen :) Er der nogle der kender en god tutorial?

Der er et par kapitler om Gnus i "Sams Teach Yourself Emacs in 24
Hours".

Oversigten over tastaturgenveje kan også være god til at genfinde en
glemt tast. Der er en version på <http://purl.org/harder/refcard.pdf>

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 11-02-03 07:35

Hej

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:
> Det er vist noget i stil med:
[snip - elisp-kode]

Det virker smukt, takker :)

> Oversigten over tastaturgenveje kan også være god til at genfinde en
> glemt tast. Der er en version på <http://purl.org/harder/refcard.pdf>

Genialt, lige hvad jeg har brug for ;)

Det jeg specifikt leder efter, er forresten i group-bufferen, hvor
det er lykkedes mig at få en slags træ-struktur frem der ser noget ud
ala:

[Gnus]
- [General]
gruppe.x.y
- [osv]

Den kunne jeg godt tænke mig at lege lidt mere med, få kategoriseret de
grupper jeg abonnerer på osv...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-02-03 12:12

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Det jeg specifikt leder efter, er forresten i group-bufferen, hvor
> det er lykkedes mig at få en slags træ-struktur frem der ser noget ud
> ala:

Det hedder Topics. Du kan bruge:

(add-hook 'gnus-group-mode-hook 'gnus-topic-mode)

i din ~/.gnus for at slå det til.

Så får du også en "Topics"-menu frem, som burde være nok til at få dig
igang. Ellers kan du selvfølgelig kigge i manualen

Jeg bruger selv topics, og finder det vældig brugbart.

--
Jacob - www.bunk.cc
Everything ends badly. Otherwise it wouldn't end.