Mozilla mail?
Fra : tdn

Dato : 10-02-03 16:08

Hej,

Jeg er begyndt at bruge Mozilla mail til news i stedet for Outlook som
jeg brugte tidligere.
Jeg savner dog et par ting i Mozilla:
I Outlook kunne jeg ud for en post sætte "et par briller". Ved ikke hvad
funktionen hedder, men den gør at meddelelsen bliver farvet rød og hvis
der kommer svar på post'en så vil disse også blive farvet røde.
Man kan så se ude i "menu"en ude til venstre over de forskellige
grupper, at hvis en gruppe hvor der er kommet nyt svar i en en "rød"
tråd så vil gruppenavnet blive fremhævet med rødt.

Den anden ting jeg savner er at i Outlook blir trådene organiseret
således at hvis jeg skriver en post som fx denne her, så vil svarene
komme til at ligge "under" denne post. Som et slags træ:

Fx.:
En tilfældig post
En anden tilfældig post
Mozilla mail?
+- RE: Mozilla mail?
+- RE: Mozilla mail?
| +-RE: RE: Mozilla mail?
+- RE: Mozilla mail?
En tredje tilfældig post
osv....

Håber at jeg har forklaret det tydeligt nok.
Er der nogen af jer der ved om Mozilla rent faktisk kan disse ting, og
at det bare er noget der skal enables?

Thomas
merlinGIRAF@sprex.dk - fjern giraffen fra min emailadresse

Fra : tdn

Dato : 10-02-03 16:14

P.S.
Jeg har smidt to billeder af hvad jeg mener:
http://peps.dk/~tdn/usenet/outlook.png <- viser hvad jeg mener at
Outlook kan mht. at folde posts og farve dem røde med "brillerne".

http://peps.dk/~tdn/usenet/mozilla.png <- viser hvordan Mozilla ikke
gør sådan at man kan "folde" meddelelserne.

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 10-02-03 19:30

Den 10-02-2003 16:07, skrev tdn:

> Hej,
>
> Jeg er begyndt at bruge Mozilla mail til news i stedet for Outlook som
> jeg brugte tidligere.

Velkommen på den anden side!

> [...]
> grupper, at hvis en gruppe hvor der er kommet nyt svar i en en "rød"
> tråd så vil gruppenavnet blive fremhævet med rødt.

Det lyder som om du vil 'Watch'e en tråd. Dette kan gøres på flere måder:
Når meddelelsen du vil følge er markeret, trykker du 'w' eller,
Eller vælger i menuen:
'Message' -> 'Watch thread'
Om man kan få Mozilla til at farve beskederne røde, ved jeg ikke. Jeg
bruger ikke selv den funktion. Du kan muligvis opnå farvningen vha. et
filter.

> [...]
> således at hvis jeg skriver en post som fx denne her, så vil svarene
> komme til at ligge "under" denne post. Som et slags træ:

Det du ønsker er thread'ed view, eller sortering efter tråd, som det vel
hedder på dansk.
Det kan opnås på flere måder:
I menuen vælg 'View' -> 'Sort by' -> 'Thread'
Eller i listen over meddelelser klikker du på kolonnen længst til
venstre (den med tre talebobler over hinanden.) Klik flere gange for at
sortere listen med nyeste tråd først henholdsvis sidst.

> Håber at jeg har forklaret det tydeligt nok.
> Er der nogen af jer der ved om Mozilla rent faktisk kan disse ting, og
> at det bare er noget der skal enables?

Hvis jeg har misforstået dine ønsker, må du skrive igen.

--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen

Fra : tdn

Dato : 10-02-03 22:01

> Velkommen på den anden side!

tak tak :)

> [...]
> Om man kan få Mozilla til at farve beskederne røde, ved jeg ikke. Jeg
> bruger ikke selv den funktion. Du kan muligvis opnå farvningen vha. et

et filter?
Erhm... hvad helt præcist gør at "watche" en tråd så?

> [...]
> venstre (den med tre talebobler over hinanden.) Klik flere gange for at
> sortere listen med nyeste tråd først henholdsvis sidst.

Ja! Det var lige det.
SUPER :D