Bedste Newsreader
Fra : B@SSE

Dato : 10-02-03 14:30

Hej I gruppen. Jeg vil gerne vide hvilket program der er den bedste
newsreader, da jeg synes Agent er lidt træls at bruge.
Jeg håber at I kan give mig nogle gode tips.
M.v.h
B@SSE

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-02-03 14:32

"B@SSE" <peter.skovgaard@mail.dk> writes:

> Hej I gruppen. Jeg vil gerne vide hvilket program der er den bedste
> newsreader, da jeg synes Agent er lidt træls at bruge.

Det er lidt som at spørge om chokoladeis eller vanilleis smager
bedst. Det finder du ikke noget entydigt svar på.

Jeg er selv meget glad for Gnus - se <http://www.gnus.org/>, som kører
under Emacs. Hvis du ikke er Emacs-bruger i forvejen taler
sandsynligheden for at du ikke vil kunne li' Gnus.

--
Jacob - www.bunk.cc
Never underestimate the power of human stupidity.

Fra : Madsen

Dato : 10-02-03 14:38

B@SSE skrev:

> Hej I gruppen. Jeg vil gerne vide hvilket program der er den bedste
> newsreader, da jeg synes Agent er lidt træls at bruge.

Det kommer nok lidt an på hvilke krav du stiller til newsreaderen.

Madsen.

Fra : B@SSE

Dato : 10-02-03 14:54

On Mon, 10 Feb 2003 14:29:57 +0100, "B@SSE" <peter.skovgaard@mail.dk>
wrote:

Hej Madsen.. Jeg stiller de krav, at programmet skal kunne hente filer
forholdsvis hurtigt, det kommer selvfølgelig an på min oipkoblng, men
det skal også kunne oploade filer til grupperne bedre end Agent er i
stand til.
B@SSE

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-03 15:04

B@SSE skrev:

> [...]
> min oipkoblng, men det skal også kunne oploade filer til
> grupperne bedre end Agent er i stand til.

Skal du primært bruge programmet til binære grupper? (der kan være
stor forskel på hvad binær-brugere og tekst-brugere lægger vægt på)

Xnews skulle håndtere binære grupper ganske godt (det er også godt
til tekst, omend man skal tweake det lidt for at overholde
standarderne vedr. tegnsæt).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Madsen

Dato : 10-02-03 15:03

B@SSE skrev:

> [...]
> forholdsvis hurtigt, det kommer selvfølgelig an på min oipkoblng,
> men det skal også kunne oploade filer til grupperne bedre end

Nu er binære grupper ikke det jeg gør mest i så jeg kan ikke
fortælle dig hvor god eller dårlig den er, men den newsreader
som jeg bruger her (Xnews) har også mulighed for dette.

Prøv evt. at kigge Mortens side her:
<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/>

Madsen.