E-Mail
webnoob 5265
Hamsters newsbase
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-02-03 08:31

Der var for nogen tid siden nogle tilfælde med at Hamster kunne
arkivere samme indlæg flere gange (ikke min), og der var vist enighed
om, at det burde være umuligt.

Min Hamster skal flyttes til en større maskine, og i den anledning har
jeg afsat et par døgn til at lade den 'nye' Hamster læse hele den
'gamle' Hamsters database over.

Den har nu flyttet ca 1,7mill. news.
Efter en genstart (gamle fik lidt forstoppelse) holdt jeg lidt øje med
sagerne og opdagede, at af 90.000 news, var de 83.000 indlæst og de
7.000 noteret i Historie.

Der er kun hentet fra den samme base. Der må da være flere eksemplarer
af samme indlæg i basen så? eller hwa?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 09-02-03 12:26

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Der er kun hentet fra den samme base. Der må da være flere eksemplarer
> af samme indlæg i basen så? eller hwa?

Xpostede indlæg til f.eks 3 grupper, giver 1 indlæst og 2 i
historien, måske er det det.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-02-03 13:31

Henrik K Hansen skrev:

>Xpostede indlæg til f.eks 3 grupper, giver 1 indlæst og 2 i
>historien, måske er det det.

Den kan jeg ikke lige gennemskue.
Hvorfor skulle det give 3 indlæg i den gamle base, men 1 + hist. i den
nye?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 09-02-03 15:01

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Den kan jeg ikke lige gennemskue.
> Hvorfor skulle det give 3 indlæg i den gamle base, men 1 + hist. i den
> nye?

Et indlæg der er xpostet ligger x antal gange i hamsteren, hvis du
så henter alle de grupper hvor det er postet, så hentes det en gang
i den første gruppe og de andre bliver skrevet ind i historien.

--
Henrik
Lidt Hamster guf.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-02-03 15:38

Henrik K Hansen skrev:

>Et indlæg der er xpostet ligger x antal gange i hamsteren, hvis du
>så henter alle de grupper hvor det er postet, så hentes det en gang
>i den første gruppe og de andre bliver skrevet ind i historien.

Det er sikkert mig, der er langsom.
Siger du, at når Hamster henter et xpostet indlæg fra TDCs server,
henter den x gange, men henter den ved Hamster, henter den kun 1 gang?

Hvorfor kan Hamster bedre gennemskue, at det er samme indlæg i det ene
end i det andet tilfælde?

Fra : Dino

Dato : 09-02-03 17:53

Den 9-2 2003 skrev Kaj Svenningsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er sikkert mig, der er langsom.
> Siger du, at når Hamster henter et xpostet indlæg fra TDCs server,
> henter den x gange, men henter den ved Hamster, henter den kun 1 gang?

Hamster henter artiklen 1 gang, men der er flere referencer i databasen -
1 for hver X-postet gruppe. Så efter at artiklen er hentet 1. gang, kommer
den i Historie når Hamsteren finder referencer i de andre (X-postede)
grupper.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-02-03 00:51

Dino skrev:

> [...]
>1 for hver X-postet gruppe. Så efter at artiklen er hentet 1. gang, kommer
>den i Historie når Hamsteren finder referencer i de andre (X-postede)

Jeg overså, at et notat i hist. må tælle som et indlæg i første omgang
igen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 09-02-03 16:21

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Det er sikkert mig, der er langsom.

Eller mig der er for ringe til at forklare.

From: "Hallo Derude" <Hallo_derude@hotmail.comXXX>
Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express,dk.edb.programpakker.ms-office
Subject: Outlook2000 e-mail 2og3 mangler
Date: Wed, 29 Jan 2003 16:51:22 +0100

Nej, jeg prøver igen, dette indlæg ligger dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
og i dk.edb.programpakker.ms-office og da jeg abonnerer på begge grupper
og først henter fra OE gruppen og så fra ms-office gruppen, giver det
1 indlæst 1 i historien altså ligger de 2 steder i Hamster 1

http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/hamster1-2.png

Hvis jeg så satte en Hamster 2 op, der sugede de grupper fra Hamster 1,
vil det give 1 indlæst og 1 i historien altså ligger de 2 steder i Hamster 2

--
Henrik
[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Morver*]

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-02-03 00:49

Henrik K Hansen skrev:

>1 indlæst 1 i historien altså ligger de 2 steder i Hamster 1
(...)
>vil det give 1 indlæst og 1 i historien altså ligger de 2 steder i Hamster 2

Den ku' jeg forstå.
Så må 'den i historien' tælle som et indlæg på 'news-tælleren' hver
gang.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 10-02-03 14:46

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Den ku' jeg forstå.
> Så må 'den i historien' tælle som et indlæg på 'news-tælleren' hver
> gang.

Ja xposter, ikke indlæg den har hentet fra en server og finder igen
på en anden server.