news.cis.dfn.de
Fra : Torben L. Andersen

Dato : 06-02-03 10:29

Hej !

Jeg har tidligere spurgt til, hvilken newsserver i andre brugte.
For jeg var ret træt af at TDC's er ret ustabil.

Jeg har nu prøvet Sunsite.dk i nogle dage og har egentlig ikke haft nogle
problemer.

Jeg blev også anbefalet at bruge news.cis.dfn.de. Men jeg er ikke rigtig
klar over hvordan det fungere. (Jeg er meget dårlig til Tysk.) Men jeg mener
at kunne forstå, at jeg skal have et password. Det har jeg ikke fået endnu.
Og de skriver også at man skal bruge en gyldig E-mail adresse. Er det ikke
lidt risikabelt? Jeg gjorde det engang hos TDC med det resultat, at jeg var
nødt til at skifte E-mail adresse, fordi jeg simpelthen blev bombaderet med
junkmail.

--
Hilsen
Torben L. Andersen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-02-03 10:34

Således skrev "Torben L. Andersen" <tla@SLETtdcadsl.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 6 Feb 2003 10:29:12 +0100:

>Jeg blev også anbefalet at bruge news.cis.dfn.de. Men jeg er ikke rigtig
>klar over hvordan det fungere. (Jeg er meget dårlig til Tysk.)

Nu står det hele også på engelsk.
<http://news.cis.dfn.de/en/register.html>

> [...]
>Og de skriver også at man skal bruge en gyldig E-mail adresse. Er det ikke

Jo, hvis det er din faste, "daglige" mailadresse.

Opret derfor en mailadresse, du kun bruger på news, som du evt. kan
ignorer eller bare kigge på en gang imellem.

Knud
--
On the other hand, you have different fingers

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-02-03 20:41

Den 06 feb 2003 skrev Knud Winckelmann i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jo, hvis det er din faste, "daglige" mailadresse.
>
> Opret derfor en mailadresse, du kun bruger på news, som du evt.
> kan ignorer eller bare kigge på en gang imellem.

Nemlig. Du kan sagtens ændre mailadressen, du anvender til news så tit
du ønsker. Mailadressen, du poster med, skal blot være gyldig og
tilhøre dig, det behøver ikke være den samme, som du registrerer dig
med.

LarsK

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 07-02-03 15:08

Hej igen.

Ok. Det var nu den E-mail, de sendte mig jeg mente var på Tysk.

Men tak for hjælpen. Nu skulle det jo være til at finde ud af.

Et sidste spørgsmål. Er man da ikke lige så udsat hos dem. Jeg tænker på
Junkmail. For det var virkeligt slemt på et tidspunkt hos TDC. Jeg fik over
50 junkmail om dagen. Og måtte til sidst skifte E-mailadresse.

--
Hilsen
Torben L. Andersen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-02-03 15:30

Således skrev "Torben L. Andersen" <tla@SLETtdcadsl.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 7 Feb 2003 15:07:56 +0100:

>Et sidste spørgsmål. Er man da ikke lige så udsat hos dem. Jeg tænker på
>Junkmail. For det var virkeligt slemt på et tidspunkt hos TDC. Jeg fik over
>50 junkmail om dagen. Og måtte til sidst skifte E-mailadresse.
'
Jo, det er lige meget hvor du får news fra, din adresse er lige så
udsat.

Det er også derfor du skal bruge en anden adresse på news end den du
har kær...

Knuf
--
Np: MASTER - Stand Up, Overcome The Fear

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-02-03 15:32

On Fri, 07 Feb 2003 15:29:40 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>udsat.
>
>Det er også derfor du skal bruge en anden adresse på news end den du

Eller sætte 'nospam' eller lign. ind i adressen

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 07-02-03 15:51

Morten Bowman Hansen wrote:

> Eller sætte 'nospam' eller lign. ind i adressen

Hvilket desværre ikke altid er nok, da nogen robotter kan fjerne disse.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-02-03 15:53

Den 07 feb 2003 skrev Morten Bowman Hansen i

http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm
--
Mvh.
LarsK

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 08-02-03 00:00

Således skrev Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 07 Feb 2003 15:31:52 +0100:

>Eller sætte 'nospam' eller lign. ind i adressen

Hvis man tager news.cis.dfn.de og deres betingelser *helt*
bogstavelig, så *skal* man poste med en gyldig mail, og så nytter det
ikke med den slags tricks.

At man, med stor sandsynlighed, ikke oplever nogle problemer med det,
er så nok en anden sag.

Knud
--
Does the name Pavlov ring a bell?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-02-03 12:06

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> skrev:

> Det er også derfor du skal bruge en anden adresse på news end den du
> har kær...

Tja... Underligt nok er den adresse jeg subjektivt får mindst spam på
den adresse jeg bruger på news, som iøvrigt er fuldt ud
funktionsdygtigt uanset om nospam bibeholdes eller fjernes.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-02-03 21:59

Samme her?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Dino

Dato : 07-02-03 19:40

Den 6-2 2003 skrev Lars Klintholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

[news.cis.dfn.de]

> Mailadressen, du poster med, skal blot være gyldig og tilhøre dig

Der findes en undtagelse:
<URL:http://news.cis.dfn.de/en/faq.html#5.3>

--
Dino