radeon 9500 9600 9700 9900 hvad er hurtigs~
Fra : danni plougmann

Dato : 10-03-03 23:59

hvilke grafikkort er hurtigst hvis man skal sætte dem på en liste.

ati 9500
ati 9500 pro
det kommende 9600
ati 9700
ati9700 pro
det kommende 9900

hvor køber de fleste radeon 9500 istedet for det hurtigere 9700, er det pga,
prisen eller fordi man kan flashe den til en 9700.

/mvh danni plougmann

Fra : flemsus

Dato : 11-03-03 00:37

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
pga,
> prisen eller fordi man kan flashe den til en 9700.

Uden at ville ligge hovedet på blokken, men siger det næsten ikke sig selv.
Og jeg tror faktisk at du er på sporet. Til det sidste kan jeg kun sige:
Hvorfor kører du i en almindelig bil når der nu findes en meget hurtigere
Ferrari/ anden megadyr bil.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 11-03-03 01:00

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message
> hvilke grafikkort er hurtigst hvis man skal sætte dem på en liste.

> [...]

Det er ikke helt sikkert, at 9600'eren er hurtigere end 9500 PRO'eren. Dens
GPU er langt hurtigere, men der er en begrænsning på pipelinen. 9900'eren
kommer til at hedde 9800, og ser ud til at være væsentligt hurtigere end
9700'erne. 15%, mener jeg.

> hvor køber de fleste radeon 9500 istedet for det hurtigere 9700, er det
pga,
> prisen eller fordi man kan flashe den til en 9700.

I mine øjne får du mest for pengene nu og her med en 9500 pro, hvis du altså
kan skaffe en. I mange spil giver de ekstra kræfter knap nok mening.
PRO'eren kan som udgangspunkt ikke flashes til 9700, eftersom det er et
væsentligt andet kort. Det kan den almindelige vist stadigvæk, men der
rapporteres om ca. 50% fejl ved operationen, så det er ikke en chance, som
jeg ville tage.

/Nikolaj

Fra : flemsus

Dato : 11-03-03 10:48

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message

> [...]
> væsentligt andet kort. Det kan den almindelige vist stadigvæk, men der
> rapporteres om ca. 50% fejl ved operationen, så det er ikke en chance, som

Jeg tog chancen og det virkede men jeg mener at hvis det ikke virker ændrer
man det bare tilbage til 9500.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 11-03-03 13:28

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> Jeg tog chancen og det virkede men jeg mener at hvis det ikke virker
ændrer
> man det bare tilbage til 9500.

Ja, selvfølgelig. "Risikoen" går så på, at non-pro'eren er væsentligt
langsommere end pro'eren.

/Nikolaj

Fra : flemsus

Dato : 11-03-03 15:49

> [...]
> ændrer
>
> Ja, selvfølgelig. "Risikoen" går så på, at non-pro'eren er væsentligt

Ja hvis der ikke er stor forskel på prisen på 9500 og 9500PRO må man jo tage
det med i betragtning.
Mvh. Flemming Sørensen