Hvad har ATI gang i?
Fra : Junk

Dato : 10-03-03 13:38

ATI laver nogen af de fedeste og hurtigste grafikkort ..... men der er én
ting de ikke er gode til: LEVERING.

Det må være bittert for ATI at have det/de bedste kort på markedet uden at
kunne levere det (det gælder ikke kun det danske marked). Jeg har læst om
flere der har købt konkurrerende produkter eller f.eks. Radeon 8500/9100. Og
nu kommer de endda snart med en række nye produkter. Det må da koste dem
penge i længden.

....... bare en tanke

Junk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 10-03-03 14:23

> [...]
>
> Det må være bittert for ATI at have det/de bedste kort på markedet uden at
> kunne levere det (det gælder ikke kun det danske marked).

Er der nogen der ved hvad leveringsproblemerne skyldes?

/Jakob

Fra : Per Larsen

Dato : 10-03-03 14:30

Ja de er da totalt overbelastede med bestillinger!, kortene er jo blevet så
populære at folk tømmer hylderne med det samme de er på lager igen ;)).

-Per

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-03-03 17:13

"Per Larsen" <tigerfroen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Ja de er da totalt overbelastede med bestillinger!, kortene er jo blevet

> populære at folk tømmer hylderne med det samme de er på lager igen ;)).

Ja. Kortene skulle også være blevet et stort hit i mærkevare-PC'er, og de
kommer nok foran i køen ved leveringer. Derudover var der vist nogle
fremstillingsproblemer, og så kan det jo være, at de allerede har lagt
produktionen om til de nye modeller, så der ikke bliver lavet så mange af de
gamle. Jeg tvivler på, at de nye leveringstider bliver overholdt.

/Nikolaj

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 10-03-03 17:58

"Per Larsen" <tigerfroen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ja de er da totalt overbelastede med bestillinger!, kortene er jo blevet

> populære at folk tømmer hylderne med det samme de er på lager igen ;)).

Jeps. Jeg læste på Rage3D at de har solgt ikke mindre end 1 million (!)
DirectX 9-kort, dvs. 9700 og 9500 alene.

http://www.rage3d.com/cgi-bin/news/archives.pl?category=1&view=3-03

Tror da pokker de har svært ved at følge med.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Frank Andersen

Dato : 11-03-03 22:09

Hvor stort et problem er det nu lige det er ?
Vi venter da bare til Ati kan følge med, så falder priserne vel også.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-03-03 12:58

> Hvor stort et problem er det nu lige det er ?
> Vi venter da bare til Ati kan følge med, så falder priserne vel også.

Man kan nok høre at det ikke er dig der sidder med et 2 MB pci
kort fra Cirrus Logic

/Jakob