Asus Ti4800 vs. Asus Ti4600
Fra : Ole

Dato : 10-03-03 09:32

Hej Gruppe.

Vil der være noget at hente ved at installere et Ti4800 frem for et Ti4600,
forudsat at MB undrstøtter agp x8?
Og hvis MB ikke har agp x8, vil det så være en stor forringelse?

/ole

Fra : Martin K

Dato : 10-03-03 09:28

Ole wrote:
> Vil der være noget at hente ved at installere et Ti4800 frem for et
> Ti4600, forudsat at MB undrstøtter agp x8?
> Og hvis MB ikke har agp x8, vil det så være en stor forringelse?

Jeg vil mene det bliver en forringelse idet et Ti4800 jo er et Ti4400 med
AGP 8x. Der er ikke den store hastighedsmæssige fordel i AGP 8x frem for
4x... Det bliver en forringelse uanset hvad...

--
Martin K

Fra : Per Larsen

Dato : 10-03-03 12:00

Køb da hellere et Radeon 9500pro eller et 9700/9700pro, det får du meget
mere ud af, og billed kvaliteten er også bedre :0).

Jeg har selv haft et Geforce 4 TI-4200, og det kunne langfra trække spillene
ligeså godt som mit radeon 9700 non-pro. og en ting mere som ATI gør noget
ud af, er Tv-out, den er sublim i forhold til Nvidias skod.

så sæt hellere dine penge på Radeon, så får du mere for pengene.

Mvh.
Per der har haft et utal af Nvidia kort, men ville prøve noget nyt.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 10-03-03 15:17

Tror Computer PC bladet havde det til test i febuar måned og de skrev, så
vist jeg husker at 4600 modellen er den bedste og som en anden allerede har
skrevet så er 4800 modellen bare 4200 med 8X..Eller kan jeg kun tilslutte
mig koret at folk, der siger at redaon 9500 pro er meget bedre i ydelse og
lidt billiger, så køb det..

henrik

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 17-03-03 21:09

> [...]
> Ti4600, forudsat at MB undrstøtter agp x8?
> Og hvis MB ikke har agp x8, vil det så være en stor forringelse?

Ti4800SE = Ti4400 med 8x APG
Ti4800 = Ti4600 med 8x APG (aldrig lavet :/)

Ti4600 er gået ud af produktion, så bedste nuværende kort fra nVidia er
Ti4800SE (med mindre, at man vil have hårtørren). Må nok indrømme, at jeg
har bestilt Asus Ti4800SE og får det i morgen. Både fordi, at det kun
koster 2000, og så er jeg meget tilfreds med Asus.

- Lene

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 17-03-03 21:23

AGP