Hvilket grafikkort til battlefield 1942
Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-03-03 21:13

Hej alle

Har desværre fået den sure opgave at sætte en lille maskine sammen til Battlefield 1942

Maskinen er en Athlon 600mhz/200FSB/256ram og jeg havde tænkt på et TNT 2 32 mb gfx kort, men
har nu fået at vide, at det kort er for lille. Hvad skal man så sætte i?

Et gforce 4 med 64 mb ram eller hva? Budgettet er meget begrænset, så gfx kortet må ikke
koste over 400,-

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Fra : danv

Dato : 10-03-03 07:00

Prøv at kigge efter XFX's grafikkort på
http://edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp.
Men siden der ikke bliver givet mere end de 400 kr. eller lign., så skal
personen ikke regne med superydelse.

Fra : Per Larsen

Dato : 10-03-03 14:32

Køb et brugt GF2 på Edb.marked, det burde du kunne finde til 2-300kr. ellers
skal du nok have et GF4 Mx kort, men de er ikke ret hurtige, men kommer
selvf. an på den opløsning du spiller i ;).

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-03 15:53

"danv" <danv@xhw.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge efter XFX's grafikkort på
> http://edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp.
> Men siden der ikke bliver givet mere end de 400 kr. eller lign., så skal
> personen ikke regne med superydelse.

tak, men det kunne jeg nu selv finde ud af

Det fortæller bare ikke noget om, hvilket kort, der er bedst egnet til det pågældende spil,
samt hvad det kræver. Jeg spiller ikke selv, så jeg ved ikke, hvad der kræves af disse spil -
udover de informationer, som producenterne oplyser, og som oftest er alt for lidt. Derfor
søgte jeg erfaringer her...

Claus

Fra : MaRk

Dato : 10-03-03 15:59

> [...]
kræves af disse spil -
> udover de informationer, som producenterne oplyser, og som oftest er alt

Køb et geforce 4 mx 440 det byrde kunne klare opgaven.
Ellers så ofre evt 300 mere og køb et geforce 3 ti-200 (det er hurtiger)
Men for at køre spillet godt så invister i en ny cpu også men, til start
burde det der være nok...

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-03 16:01

Nu spiller jeg selv en del battlefield...

Kører det på en XP2200+ med 512 mb RAM og et gf2 MX 400 64mb

Jeg vil foreslå min. 512mb ram, da dette både halverer loadtid, samt at
spillet kører bedre! (Meget tungt spil). Jeg kan lige køre det i low details
på min - smækker dog snart et Radeon 9500 pro i istedet...

Men jeg tror måske at den maskine du bygger er lige i underkanten...

Asger

Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 10-03-03 18:10

Dit grafikkort er heller ikke det hurtigste.
Jeg har erfaret at spillet er meget cpu krævende når der kommer bare lidt
bots på, så jeg vil tro din cpu er lidt i underkanten.
Om du køber et gf2 eller gf4 mx er stortset lige meget. Næsten samme ydelse.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-03 18:16

"Christian Rosenberg Dahm" <dahm.nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bots på, så jeg vil tro din cpu er lidt i underkanten.
> Om du køber et gf2 eller gf4 mx er stortset lige meget. Næsten samme ydelse.

Ok, mange tak, de jer som har svaret. Jeg har meddelt hende, at jeg ikke vil sælge hende
maskinen til spillebrug. Jeg vidste godt, at det ikke var en spillemaskine, men det var hvad
hun havde råd til, samtidig med, at jeg ikke kendte noget til Battlefield's "behov"....

Claus