Radeon 9500, to skærme tilsluttet.
Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 09-03-03 12:56

Hej.

Jeg købte for nogle uger siden et Hercules Radeon 9500 Pro. Som sikker ved
har dette en almindelig VGA udgang og en DVI. Min plan var (eller er), at
sætte to skærme til grafikkortet, og dermed køre med et større skrivebord.

Desværre har jeg følgende problem:
Når, jeg vælger at "extende" mit skrivebord til den..tænder den ekstra skærm
op, og køre nu 640x480 i 256 farver. Men hvis jeg forsøger at sætte denne
opløsning op, crasher min computer..endda samtidigt med at der kommer et
"bang" igennem højtalerne.

Jeg forsøgte mig med et utal af drivere, og jeg fandt på et tidspunk nogle
gange drivere, fra Hercules' eget website, som jeg rent faktisk kunne få til
at makke ret (i nogle tilfælde). Dog var jeg ikke interesseret i, ikke at
kunne opdatere mine drivere, uden at løbe ind i den slags problemer igen. Så
jeg afleverede kortet tilbage..og købte istedet et Sapphire 9500 (ikke pro).
Her er problemet desværre præcist det samme.

Bemærk at kortet kører som en drøm med kun en skærm tilsluttet, og at jeg
har prøvet en hel del forskellige drivere, alle uden held.
Kan problemet ligge i noget så banalt som at min strømforsyning er for
lille? Inkompatibilitet med andet hardware? Eller?

Jeg vil meget gerne høre fra folk, der evt har prøvet eller netop nu, kører
med to skærme tilsluttet.

/Johnny.

Fra : jørn larsen

Dato : 09-03-03 16:34

Hej Johnny.
Jeg er langt fra ekspert, men kunne det evt. ligge i din skærm nr.2 ?
Prøv lige i 'egenskaber for skærm' at bytte om på 'primær' og 'sekundær'
skærm, og se om problemet flytter med.

Mvh Jørn

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 15-03-03 11:33

Du skal HUSKE at installere Hydra-vision programmet fra ATI ! -det får det
med at køre 2 skærme til at virke perfekt. Du kan hente det nyeste
Hydra-vision program ved www.ati.com
-Niels-

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 26-03-03 21:35

Takker...jeg har det nu oppe at køre.
Jeg ved stadig ikke hvad problemet er...men de drivere jeg kører nu, er den
hackede version (det er et 128 mb version, og ikke pro) af driverne. Og jeg
slog (i troubleshoot menuen) alt ned til det laveste niveau på begge
skærme...og satte opløsning osv...og satte derefter i små skridt langsomt
Hardware accel. til.

Jeg overvejer at teste med andre drivere osv..men er lidt bange for at det
ikke vil virke igen...
Nu får vi at se..jeg lover at vende tilbage, når jeg endelig får taget mod
til mig :c)