tv-tuner mpeg en+decoder i hardware
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-03-03 01:52

Hej NG!

Jeg er ved at planlægge en lille A/V box. Da den nu skal stå inde i stuen,
skal den larme så lidt som muligt. Derfor er planen at købe et bundkort med
en 533 MHz processor(VIA EPIA), da dette kan nøjes med passiv køling.

Det giver så ikke meget CPU power til dels at vise DVD/DivX, dels optage
programmer fra tv (PVR). Derfor leder jeg efter et tv-tuner kort, der har
hardware encoding af video i s-vhs kvalitet eller lign. om der gemmes i
MPEG-2 eller DivX (MPEG-4?) er egentligt ligemeget. Det er også muligt, at
cpu'en kan lave noget af arbejdet, således, at man kan nøjes med en
soft-/hardware encoder.

Nåja, det skal også være til at betale for menneslepenge (så drop broadcast
kort til 50-100K tak ;)

Mvh

Jan Rasmussen

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 08-03-03 15:54

"Jan Rasmussen" wrote

> [...]
> MPEG-2 eller DivX (MPEG-4?) er egentligt ligemeget. Det er også muligt, at
> cpu'en kan lave noget af arbejdet, således, at man kan nøjes med en

Jeg modtager et TV-@nywhere kort fra MSI i næste uge, så jeg kan af gode
grunde ikke udtale mig om det - andet end at det har fået en meget positiv
anmeldelse hos Sharky Extreme:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/article.php/2691_1553211__2

Link til producenten:
http://www.msi.com.tw/program/products/per/per/pro_per_detail.php?UID=342&MO
DEL=MS-8876

Hardwarekrav: Pentium II eller større - så mon ikke det går med din?

VH
Anders

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-03-03 16:16

"Jan Rasmussen" <jan@horsens.frelsenshaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> en 533 MHz processor(VIA EPIA), da dette kan nøjes med passiv køling.

Hej

Jeg har selv prøvet et via epia med en 933 mhz cpu. dette blev sendt retur
fordi der slet ikke er nok power til at vise divx film på det bundkort. der
er heller ikke nogen agp port , så udvalget af grafikkort er ikke så stort
hvis du tænker på at montere en andet.
Mit råd er at holde dig fra det bundkort , og finde på noget andet.

Mvh Thomas