TV-tuner, hvodan?
Fra : JG

Dato : 07-03-03 11:17

Hej NG

Jeg savner lidt viden omkring det at kunne se TV på en PC.

1. Når man køber et indstikskort (PCI?) med TV tuner på, hvordan spiller det
sammen med det existerende grafikkort?
2. Kan man se TV i et vindue på skærmen og arbejde i et andet?
3. Er der også FM radio modtager indbygget?
4. Hvilke TV-tuner kort kan anbefales?

På forhånd tak
Mvh Jens

PS. Er det måske et brugt kort til salg i nærheden af Århus? Mail til
jg-mail@worldonline.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-03-03 11:31

"JG" <jg@REMOVEmarimatech.com> wrote in

> 2. Kan man se TV i et vindue på skærmen og arbejde i et andet?
Ja, du skal bare have directx installeret i version 8.1 eller nyere.

> 3. Er der også FM radio modtager indbygget?
På nogen kort er der, på andre er der ikke

> 4. Hvilke TV-tuner kort kan anbefales?
Jeg har selv et Terratec Cinergy 400TV som jeg er meget glad for.
For ca. 300 mere kan du få et Cinergy 600 som har samme TV-kredsløb OG er i
stand til at modtage radio også.

Flemming

Fra : Per N

Dato : 07-03-03 11:34

On Fri, 7 Mar 2003 11:16:40 +0100, "JG" <jg@REMOVEmarimatech.com>
wrote:

>Hej NG
>
>Jeg savner lidt viden omkring det at kunne se TV på en PC.
>
>1. Når man køber et indstikskort (PCI?) med TV tuner på, hvordan spiller det
>sammen med det existerende grafikkort?

Det gøres normalt via noget som kaldes "overlay". Billedet fra TV
kortet sendes til grafikkortet og derfra til skærmen. Det kører normal
helt uden problemer.

>2. Kan man se TV i et vindue på skærmen og arbejde i et andet?

Ja sagtens. TV kortet bruger kun meget lidt CPU tid, så det
sløver ikke andre programmer.

>3. Er der også FM radio modtager indbygget?

Det er der i nogen kort. Det kommer helt an på hvad du køber.
Nogen TV tuner kort har også fjernbetjening.

>4. Hvilke TV-tuner kort kan anbefales?

Terratec 400 er god kvalitet i forhold til prisen. Koster ca 500

mvh Per

Fra : JG

Dato : 07-03-03 15:19

Hej

Takker for de uddybende svar, så må jeg se om jeg kan finde et brugt
TerraTec Cinergy 600TV eller 400

Mvh Jens

Fra : Klaus Madsen

Dato : 08-04-03 23:17

Hvis du har en gammel video kan du bruge den som tuner,

Mvh. Klaus