Nyt Grafikkort og TVTool
Fra : Per

Dato : 07-03-03 07:59

Hejsa

Jeg har lige købt ny computer og desværre viser det sig at det grafikkort
der sidder i ikke understøttes af TVTool (Leadtek GeForce4 MX440SE (m. TV
Chip NV17))
Så.... Hvilket GeForce4 kort skal jeg købe som understøttes af TVTool?
(TVTool anbefaler CX25871 TV Chip fra Conexant = hvilke grafikkort?).
Erfaring?
Prisniveau max. 1.000,-

Mvh Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-03-03 09:56

"Per" <pp@pp.dk> skrev i en meddelelse
> (TVTool anbefaler CX25871 TV Chip fra Conexant = hvilke grafikkort?).

Det kan du checke på http://tvtool.info/cardbase.htm
Der er en database over grafikkort/tv-chips
--
Peter J

Fra : Per

Dato : 07-03-03 14:16

"Peter Jensen" <spateldask@spam.my.hotmail.com> wrote in message

> Det kan du checke på http://tvtool.info/cardbase.htm
> Der er en database over grafikkort/tv-chips
> --
> Peter J

Tak for link'et. Har kigget på basen, som er ret omfattende og uoverskuelig!
Mange grafikkort med eksempelvis TV Chip CX25871 (og andre) findes ikke på
www.edbpriser.dk
Det jeg søger oplysning om er et købebart (her og nu) grafikkort som har TV
Chip som understøttes af TVTool.

Nogen må da have købt for nyelig og fået det til at virke med TVTool?

Mvh Per

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-03-03 16:48

Per wrote:

> [...]
> grafikkort som har TV Chip som understøttes af TVTool.
>
> Nogen må da have købt for nyelig og fået det til at virke

Derfor kan du godt risikere at få en anden model,
jeg ville kontakte nogle forhandlere (evt. igennem
marked.kommerciel gruppen) der 100% sikkert
har et kort hjemme med CX25871 chippen.

Point of View har et enkelt Geforce4 Ti 4200*
med den samt mange producenter har Geforce3
med denne chip og mange af de store Geforce4 kort
har også denne chip.

Dette kort har vist også denne chip, men du må
vist give et par hundrede kroner mere end 1000kr.:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364747934

*Med 128MB DDR RAM og det er _ikke_ SE
modellen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Per

Dato : 07-03-03 17:09

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> [...]
> har også denne chip.
>
> Dette kort har vist også denne chip, men du må
> vist give et par hundrede kroner mere end 1000kr.:

Måske er jeg lidt uvidende, men hvor ser du at f.eks. Point Of View TI4200
har TV Chippen CX25871?
Ikke på http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627905
og umiddelbart heller ikke på http://www.pointofview-online.com/

Du har nok ret i at jeg skal i marked.kommerciel gruppen eller finde en
forretning der ved lidt om de grafikkort de sælger!
Men jeg håbede at en her i gruppen kunne sige "Jeg har lige købt bl.a.bl.a.
og det kort virker perfekt under TVTool.

Mvh Per

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-03-03 18:07

Per wrote:
> Måske er jeg lidt uvidende, men hvor ser du at f.eks.
> Point Of View TI4200 har TV Chippen CX25871?

> [...]

Derfor vil jeg spørge de forhandlere der har kortet i
sortiment.

> Du har nok ret i at jeg skal i marked.kommerciel gruppen
> eller finde en forretning der ved lidt om de grafikkort de
> sælger!

Ja, de skal nok hen og pille det ud af æsken!

> Men jeg håbede at en her i gruppen kunne sige
> "Jeg har lige købt bl.a.bl.a. og det kort virker perfekt
> under TVTool.

Ja, men jeg mener stadig du ikke kan være helt sikker
på at få et kort med CX25871 chippen.