GeForce 2 GTS - køling ok?
Fra : Thomas Krath

Dato : 06-03-03 23:26

Hej NG!

Kan i hjælpe mig?

Jeg har følgende system:
ECS K7S5A
XP1700
ASUS GeForce 2 GTS 32MB
40 GB IBM 120 GB
1 brænder
1 cd-drev
1 diskette

Kan jeg uden problemer tage selve blæseren af mit GeForce 2 GTS kort således
"køleprofilen" alene sidder på kortet og derved forsat opnå samme ydelse med
kortet, uden at dette brænder af (el. hva' der nu vil ske med det)?

Skal jeg købe en pssiv køleprofil som Zalman el. lign.?

--
Mvh/Thomas Krath
http://tkrath.dk <---- igen online!

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 06-03-03 23:50

"Thomas Krath" <tkrath@FJERN.hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kortet, uden at dette brænder af (el. hva' der nu vil ske med det)?
>
> Skal jeg købe en pssiv køleprofil som Zalman el. lign.?

Så vidt jeg ved er 2MX'erne de "største" kort uden aktiv køling. Mit MX-400
blev sindssygt varmt, men kørte ellers ok. Jeg ville ikke turde fjerne
blæseren fra en "rigtig" GeForce 2'er uden at sætte en hardcore passiv
køling på - som f.eks. Zalmans løsning.

/Nikolaj

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-03-03 15:59

> Så vidt jeg ved er 2MX'erne de "største" kort uden aktiv køling. Mit
> MX-400 blev sindssygt varmt, men kørte ellers ok. Jeg ville ikke

Hvorfor må den ikke blive varm - hvad kan der ske?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-03-03 16:06

> Hvorfor må den ikke blive varm - hvad kan der ske?

At den bliver meget varm er et godt tegn på, at en større chip nok vil blive
endnu mere varm . Jo hurtigere den kører, jo mere varme genereres der. Og
jo varmere den bliver, jo mere slider det vist på chippen. Men så længe den
ikke bliver _for_ varm går det jo nok alt sammen.

/Nikolaj

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-03-03 19:31

> [...]
> genereres der. Og jo varmere den bliver, jo mere slider det vist på
> chippen. Men så længe den ikke bliver _for_ varm går det jo nok alt

"slider"? Du mener, kortet brænder sammen/smelter pga. varme?

Vi har lavet en "nødløsning" mht. kortets blæser nu. Vi har taget den org.
blæser af køleprofilen, og køleprofilen sidder forsat på kortet. Oven på
køleprofilen har vi sat en 80 mm køler fast med strips! Det kører som det
tidligere har gjort, så ingen problemer med denne installation. Det ser
blot liidt vildt ud med så stor en blæser på så lille et kort

Fra : Olesen

Dato : 07-03-03 20:28

"Thomas Krath" <tkrath@FJERN.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidligere har gjort, så ingen problemer med denne installation. Det ser
> blot liidt vildt ud med så stor en blæser på så lille et kort

Min tidligere GTS'er kørte uden blæseren, da denne
var stået af..jeg opdagede det først, da jeg købte
en nyt GF4...det gamle kørte bare, uden problemer,
så du kunne ha' kørt uden, men din løsning
er meget oplagt.

MVH

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-03-03 09:44

> [...]
> "køleprofilen" alene sidder på kortet og derved forsat opnå samme ydelse med
> kortet, uden at dette brænder af (el. hva' der nu vil ske med det)?

Hvis det er fordi blæseren larmer for meget, så vil jeg tro at en ny
(eller gammel) lidt større blæser der kan køre ved 5 eller måske 7V
vil være tilstrækkeligt sammen med den nuværende køleplade.

> Skal jeg købe en pssiv køleprofil som Zalman el. lign.?

Det kan du jo også, men det er jo i en noget anden prisklasse.

Husk at undersøge om den kan sidde på kortet inden du evt. køber
den.

/Jakob

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-03-03 16:51

On Fri, 7 Mar 2003 09:43:42 +0100, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

> [...]
>>

>Det kan du jo også, men det er jo i en noget anden prisklasse.
>
>Husk at undersøge om den kan sidde på kortet inden du evt. køber

Zalman kan sagtens sidde der, men det er ikke til at få de nye pins
igennem hullerne!! Så må man jo bare lime den på

Morten
morten@bowman.dk