Gafikkort til bærbar??
Fra : CX

Dato : 06-03-03 13:55

Jeg går og tænker på at investere i en bærbar computer og vil meget gerne
både kunne spille 3D spil og se dvd.
jeg har kiggede på mange forskellige mærker med er lidt i tvil om de
forskellige garfikkort?

Første spørgsmål, hvilken et kort er det optimale? og/eller hvad er
forskellen på dem?
Jeg har fundet en bærbar til en rigtig god pris som har et Prosavage kort i!
er det noget der dur?
Sidste spørgsmål kan man udskifte garfikkortet i en bærbar og hvilken pris
ligger de ca. i sådan i løst vægt?

Håber der en nogen der kan hjælpe en Bærbar newbiee!!

Mvh

Carsten Xiander

Fra : Thomas

Dato : 06-03-03 14:43

"CX" <code_xdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger de ca. i sådan i løst vægt?
>
> Håber der en nogen der kan hjælpe en Bærbar newbiee!!

Der er flere svar på det her spørgsmål, som du også har stillet i
Check dem, da de besvarer dine spørgsmål

venligst

Thomas

Fra : RpR

Dato : 07-03-03 14:39

> Jeg har fundet en bærbar til en rigtig god pris som har et Prosavage kort
i!
> er det noget der dur?

Ikke til 3D, hold dig LANGT væk fra det kort!

> Sidste spørgsmål kan man udskifte garfikkortet i en bærbar og hvilken pris
> ligger de ca. i sådan i løst vægt?

Ikke mig bekendt, det er onboard graffikkort.

Jeg vil anbefale dig et Radeon 9000 Mobility, der fås ikke bedre til de
bærbare nu.
Installerede en 1700Mhz celeron med Radeon 9000 Mobility forleden, og den
kører UT2003 flydende med det hele slået til i 1024 x 768. Se så begynder en
bærbar at blive sjov =)

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 07-03-03 16:35

Min kæreste har en Dell 2650 med 16 MB GeForce2Go. Den kører rimelig pænt.
Dog fortryder han, at han ikke lige brugte et par hundrede mere på 32 MB.
Han sidder lige nu og spiller Battlefield 1942.
Lækker kvalitetscomputer til lige under de 15K sidst, jeg kiggede.

- Lene

Fra : RpR

Dato : 07-03-03 19:46

> [...]
> Han sidder lige nu og spiller Battlefield 1942.
> Lækker kvalitetscomputer til lige under de 15K sidst, jeg kiggede.

Den anden bærbare jeg omtaler blev købt i Merlin til 12000,- og er MEGET
bedre til 3D end GF2 Go.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 09-03-03 17:58

> Den anden bærbare jeg omtaler blev købt i Merlin til 12000,- og er
> MEGET bedre til 3D end GF2 Go.

Oki doki, jeg kan se, at Dells bærbare ligger på 10-13K nu. Og i 8200 kan
man få 64MB Radeon 9000.
Med det kæmpe prisfald de har haft, er jeg i dag gad for, at Dells
kundeservice er så dårlig, så jeg aldrig fik min 8200. Jeg skulle have
givet 31K for den for ½ år siden, i dag koster samme konfiguration 18K.
Hardware falder, meeen...

- Lene

Fra : RpR

Dato : 10-03-03 15:06

> [...]
> kundeservice er så dårlig, så jeg aldrig fik min 8200. Jeg skulle have
> givet 31K for den for ½ år siden, i dag koster samme konfiguration 18K.

Den jeg snakker om er en Compaq af en art, kan desværre ikke huske
modelnummeret :(

Ellers hvis man kan undvære de danske taster er der penge at hente i
tyskland:
www.mediamarkt.de