Hvilket Grafikkort skal jeg vælge?
Fra : the reaper

Dato : 05-03-03 16:47

Hej med jer

Jeg er ved at kigge på et grafikkort til en pris i mellem 1200-1800 kr. Og
regner med at købe det i starten af næste måned.

3D performance er helt klart det vigtigste.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal vælge Radeon 9xxx eller Geforce4. Hvad
synes i?

Min PC:

P4 2GHZ

ECS P4VXASD2 Bundkort

512MB SD

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-03-03 17:07

"the reaper" <tc@reaper.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal vælge Radeon 9xxx eller Geforce4. Hvad
> synes i?

Radeon-kort klarer sig bedst i test og er mest fremtidssikre, eftersom de
har fuld DirectX 9 understøttelse. Så jeg vil umiddelbart anbefale dig et
9500 PRO-kort - hvis du kan finde et. De er i restordre p.t.

/Nikolaj

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-03-03 17:11

the reaper wrote:
> Jeg er ved at kigge på et grafikkort til en pris i mellem
> 1200-1800 kr. Og regner med at købe det i starten af
> næste måned.

Radeon 9500 Pro kan fås fra 1600kr, bl.a. Sapphire:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017893

Geforce4 Ti4200 kan fås fra 1150kr., bl.a. PoV:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627908

> 3D performance er helt klart det vigtigste.
>
> Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal vælge Radeon 9xxx eller
> Geforce4. Hvad synes i?

På følgende side er der nogle 3D benchmarks:
http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-02.html
- Her ses, at Radeon 9500 Pro er en smule kraftigere
end Geforce4 Ti4200.

Jeg ville nok vælge et Radeon kort også fordi de
siges at have bedre 2D og et bedre TV-Out.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : the reaper

Dato : 06-03-03 11:59

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote
> Radeon 9500 Pro kan fås fra 1600kr, bl.a. Sapphire:
> http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017893

Jeg tror sku' at det bliver sådan et - tak for hjælpen.

the reaper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-03-03 12:20

the reaper wrote:

> Jeg tror sku' at det bliver sådan et - tak for hjælpen.

Okay, held og lykke med det.