Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Lyd niveau på radeon 9500 pro
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 04-03-03 19:01

Hejsa

Jeg har tænkt mig at investere i et radeon 9500 pro kort og er meget
interesseret i lyd (støj) niveauet på kort fra specielt 2 fabrikanter. De to
kort jeg har i kikkerten er:

- Sapphire Radeon 9500 Atlantis Pro
- Hercules 3D Prophet 9500 Pro

Nogen der har noget info omkring de to kort, eller måske ved hvor jeg kan
finde nogle specifikationer til dem - omkring lyd niveauet, altså.

/Carsten

Fra : sam

Dato : 04-03-03 20:56

Carsten H. Pedersen wrote:
> [...]
>
> Nogen der har noget info omkring de to kort, eller måske ved hvor jeg
> kan finde nogle specifikationer til dem - omkring lyd niveauet, altså.

Jeg har et Hercules 3D Prophet 9500 Pro og var negativt overrasket over
støjen fra blæseren.
Det lyd som om den slæbte på et eller andet sted,men efterhånden(har haft
den 4 uger nu),er blæseren knapt så larmende.Den slæbende lyd er væk nu.
Det er muligt den skulle "slides" til.
Om så skyldes min nye psu(Lepont Black Devil 420W) larmer som et ondt
år,vides ikke

/sam

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-03-03 21:49

Hej

> Jeg har et Hercules 3D Prophet 9500 Pro og var negativt overrasket over
> støjen fra blæseren.

Også mig :|

> Det lyd som om den slæbte på et eller andet sted,men efterhånden(har haft
> den 4 uger nu),er blæseren knapt så larmende.Den slæbende lyd er væk nu.
> Det er muligt den skulle "slides" til.

Min larmer stadig, og det lyder som om at den er ved at stå af, hver gang
maskinen slukkes...

Så jeg vil hurtigst muligt købe en Zalman HP-80.

Mvh
Hans

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 09-03-03 13:03

"Carsten H. Pedersen" <ged@mail.ikasths.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der har noget info omkring de to kort, eller måske ved hvor jeg kan
> finde nogle specifikationer til dem - omkring lyd niveauet, altså.

Jeg har haft begge dele, startede med et hercules, og købte så et Sapphire.
Jeg bemærkede ikke rigtigt hvor meget mit hercules kort larmede, men ang.
Sapphire er jeg indtil videre positivt overrasket. Med kabinettet lukket,
kan jeg overhovedet ikke høre det.

Fra : Ole Kristensen

Dato : 13-03-03 11:56

Johnny J. Andersen <Andersen@elgsdyrland.com> skrev:

> [...]
>mit hercules kort larmede, men ang.
>Sapphire er jeg indtil videre
>positivt overrasket. Med kabinettet lukket,

Jeg har en Sapphire R9500, og jeg synnes ikke blæseren larmer ret
meget i forhold til andre jeg har hørt.
jeg er godt tilfreds, og med kabinettet lukket kan jeg ikke høre
den.
mvh. OKK