Problem med TVOUT / filmafspilning / ATI 9~
Fra : Flare

Dato : 03-03-03 21:23

Mit problem består i at når jeg afspiller en film på mit fjernsyn kan jeg
ikke se filmen!

Hvis jeg afspiller den på min normale monitor er der ingen problem. Altså
ikke et codec / afspiller problem.

Når jeg så går i TVOUT mode på mit fjernsyn (desktopen står fint) og
afspiller en film bliver den bare SORT?!?

Er der nogne der kender til problemet / løsningen.?

Jeg kører med XP og har prøvet Bsplayer / winamp / media player .etc.

Mvh
Anders

Fra : Aezay

Dato : 04-03-03 03:32

Jeg svare lidt generalt, da du ikke er den første der spørger om dette.
Dette er baseret på egne erfaringer med et ASUS GF2 MX400, og jeg kan derfor
ikke hjælpe dig med dit ATI kort, men prøv alligevel, det kunne jo være det virkede.

Har du et GeForce så få fat i RivaTuner og gør følgende:
1. System tweeks -> Overlay -> Force hardware overlay support on spanning modes -> Enable
2. Direct3D tweeks -> Textures -> Amount of system memory for PCI textures (MB) -> Set to zero

BSPlayer/ZoomPlayer
Leg lidt rundt med de instilligner der har noget at gøre med Overlay. Hvis ikke du kan får Overlay
til at virke så prøv med RGB mode. Og i ZP kan du prøve VMR/9.

Anders Jakobsen