Hvilken type kort
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-03 18:29

Hello.

Jeg skal bruge 2 skærme, en til grafik, det bliver min nuværende 19'' crt.
Så skal jeg bruge en til menu'er og andet, jeg havde tænkt mig en 15''
fladskærm, men hvilken type stik skal der bruges, jeg har nu et GF4 med
tv out.
Men er villig til at købe et Radion med dvi out, det skulle hvis jeg har
forstået det ret, kunne drive en fladskærm uden noget andet, ikke også.
Men understøtter den 2 skærme på samme måde som mit GF4
gør via klon osv.
Det var det hele.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : jørn larsen

Dato : 01-03-03 23:01

> - - - Men understøtter den 2 skærme på samme måde som mit GF4
> gør via klon osv.
> Det var det hele.
>
> --
> Brøndby
> MVH THF Cessna 182S
-------------------------------------
Hej THF.
Mit R8500LE kan køre to skærme, enten i 'clon' eller i 'extended desktop',
har ikke prøvet med fladskærm, men benyttet det medfølgende mellemstik 'DVI
til AGP'. Det fungerer sådan set godt nok, men det kostede mig for mange
frames at have to ('levende') vinduer åbne på hver sin skærm (PIII 800), så
jeg har pillet den ene skærm af for en tid. Til menu'er går det sikkert an.

Mvh Jørn

Fra : jørn larsen

Dato : 02-03-03 11:05

> [...]
> frames at have to ('levende') vinduer åbne på hver sin skærm (PIII 800),

> jeg har pillet den ene skærm af for en tid. Til menu'er går det sikkert
PS.

*) skal selvfølgelig være 'DVI til VGA'

Undskyld. Det er nok alderen, der trykker, i det mindste blev det ikke til
'ATP til AGF', eller noget lignende.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-03 12:33

> [...]
>jeg har pillet den ene skærm af for en tid. Til menu'er går det sikkert an.
Hej.
Måske er det forskelden på TV out og DVI out, at TV out tilsyneladende ikke
kræver mere af cpu'en, men DVI out gør, ret mig hvis det er forkert.

Men ellers lyder det ok, jeg skal bare købe en fladskærm istedet, og så
bruge det DVI-VGA stik, så skulle den være i vinkel.
Takker.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : jørn larsen

Dato : 02-03-03 13:17

> [...]
>
> Men ellers lyder det ok, jeg skal bare købe en fladskærm istedet, og så
> bruge det DVI-VGA stik, så skulle den være i vinkel.*)
Tror nærmere, at TV-out er 'clon', og derfor ikke er så hård ved CPU'en,
som med to forskellige vinduer.
*)Fladskærmen smækkes direkte i DVI-tilslutningen.
Prøv at se her, det er manualen til R8500 fra ATI. Du kan nok finde den
(eller det), du skal bruge ved at rode lidt på deres sider, og finde det
(for dig) aktuelle kort, og den pågældende manual til download.

http://mirror.ati.com/support/products/pc/radeon8500/radeon8500le128manuals.
html

Mvh Jørn