Marietidsel
Fra : Joyce Cupit

Dato : 13-03-01 17:49

Er der nogen her, der har erfaring med Marietidsel?

Jeg har hørt fra én, at når hun har hovedpine omkring øjnene, skyldes det at
hendes lever ikke virker optimalt og så skulle Marietidsel hjælpe

mvh
Joyce

Fra : /arcana

Dato : 13-03-01 18:19

"Joyce Cupit" <JCupit@post.tele.dk> wrote in message

> Er der nogen her, der har erfaring med Marietidsel?

Ja...

> Jeg har hørt fra én, at når hun har hovedpine omkring øjnene, skyldes det
at
> hendes lever ikke virker optimalt og så skulle Marietidsel hjælpe

Aha... Marietidsel (Silybum marianum) er et af de mest virksomme levermidler
man kender - det benyttes sågar på hospitalerne, hvor man giver injektioner
af et flavonoidkompleks fra marietidsel (silibinin) ved forgiftning med
snehvid fluesvamp og andre amatoksinholdige svampe. En behandling koster
over 10.000 kr. (Kilde: Lægeforeningens Medicinfortegnelse 1999, afsnittet
om "antidoter" (modgifte), s. 763).

Hvis det så også kan hjælpe på hovedpine er det jo kun en sidegevinst vi kan
være glade for.

/arcana

Fra : hcv

Dato : 29-03-01 13:39

Min mand har brugt marietidsel i en årrække grundet en ødelagt lever pga.
hepatitis. Det har virkelig hjulpet på levertallene! Vi har en hel del
oplysninger om marietidsel (mest på engelsk) - men skriv direkte, hvis du
ønsker oplysninger om Marietidsel og leversygdomme. Jeg kender ikke
sammenhængen mellem hovedpinen omkring øjnene og leveren.
med venlig hilsen
Hanne

Fra : Bjarne Krog

Dato : 29-03-01 13:56

>"Joyce Cupit" <JCupit@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>at

HMMMMMM ang. lever og øjnene, så er det via det kinesiske behandler
system ( deriblandt Akupunktur og TCM. ) Leveren der styre øjnene.

Så en forbindelse der i mellem er der altså
____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-03-01 08:46

hej Bjarne.

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> HMMMMMM ang. lever og øjnene, så er det via det kinesiske behandler
> system ( deriblandt Akupunktur og TCM. ) Leveren der styre øjnene.

Hvad styrer så ørerne? - min datter lider meget af øreproblemer.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Bjarne Krog

Dato : 30-03-01 14:48

On Fri, 30 Mar 2001 09:46:22 +0200, "J¤mfruen\)"
<jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad styrer så ørerne? - min datter lider meget af øreproblemer.

Det er Nyrene der styre ørene....... samt knogler ,vitalitet og
hovedhår.
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk