det måtte jo ske...
Fra : Malik Reiding

Dato : 13-03-01 17:25

hej ng,

tjaa efter at jeg nu er på min 3' mc og alt der måtte følge, jaaa så er det
sikkert også på tide med et kørekort, hmm
er der nogen der kender et godt sted i storkbh. det skal bare gå stærkt,
være godt og være problemfrit....
jeg lander i dk d. 9.april... og vil helst igang den 10..... nogen der
kender nogle gode steder??

snakkes..

malik
hayabusa

Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 13-03-01 19:50

Hm! Du skulle nok have taget det for 3 år siden! Som jeg forstår det
er reglerne blevet betydeligt skrappere og ventelisterne er heller
ikke lige så rare. Jeg tog mit kort hos Tip Top Trafik, ligesom mange
andre - og det var egentlig udmærket. Hastigheden er mest op til dig
selv, men du skal jo nok ikke lige have så mange køretimer ud over
dem, hvor du skal slippe af med de dårlige vaner ... for en tid.

Held & lykke,

Karsten
K1200RS

PS: Busa'en er den eneste anden kværn, jeg kunne finde på at købe...

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-03-01 23:23

Karsten Bo Malten <malten@sex.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3aae6b11.994761@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Karsten
> K1200RS
>
> PS: Busa'en er den eneste anden kværn, jeg kunne finde på at købe...

Jeg kan også kun anbefale Tip Top Trafik på Hostrupvej.

Mvh
Jesper
CX500

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-01 08:13

Hejsa Malik

Man skal ha minimum 14køretimer a 50 mins ;o( + så og så meget teori, så du
skal nok regne med 1½ mdr + måske 2 uger ! - Nogle køreskoler (som min) gør
så det at man køre 2x50mins af gangen, så det går lidt stærkere
jeg har jo også besluttet mig for at få pap, og min kørelære siger at jeg
kunne ha bestået efter de første 4 timer ;o(.. nå, men hvad så får man
10timer på en lækker XJ600
MHT trafikskole, kan jeg ikke hjælpe, da jeg bor i Næstved

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-03-01 08:44

> Man skal ha minimum 14køretimer a 50

Er det ikke
26 lektioners terori
22 lektioners kørsel (incl kravlegård og "kursus" i køreteknik og sidevogn)

Og det skal tage mindst 14 dage.

/A

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-01 09:44

> Er det ikke
> 26 lektioners terori
> 22 lektioners kørsel (incl kravlegård og "kursus" i køreteknik og
sidevogn)

Jow for biler !

> Og det skal tage mindst 14 dage.

gælder for alle kort...

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-03-01 10:25

.... div antal timer kllippet ...

> Jow for biler !
> Morten

Du har vel ikke et link ?

Da jeg læste reglerne efter de blev ændret 1/6/99 var det det jeg skrev der
galdt, men det er jo også længe siden. Eneste rabat er (var) hvis du havde
taget bilkørekort inden for de sidste 2 år. Så var kravene

16 lektioners teori
19 lektioners praksis

Så det passer meget godt med dine 14 plus nogle timer på bane... Ellers må
ve hellere kalde på Lone (Kørelæreren fra Aalborg)

/A

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-01 12:43

> Så det passer meget godt med dine 14 plus nogle timer på bane... Ellers må
> ve hellere kalde på Lone (Kørelæreren fra Aalborg)

Citat fra min logbog "som det nu så smart hedder"
13 timer på vej
4 timer på lukket øvelses bane
5 timer på køreteknisk anlæg

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-03-01 15:18

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev
> Citat fra min logbog "som det nu så smart hedder"
> 13 timer på vej
> 4 timer på lukket øvelses bane
> 5 timer på køreteknisk anlæg

= 22 lektioner, som jeg startede med at postulere ....

/A - EOD

Fra : Morten Juel

Dato : 14-03-01 15:57

> = 22 lektioner, som jeg startede med at postulere ....

Jeps

mente bare at det var mindre

/Morten

Fra : dark_minded

Dato : 09-04-04 13:21

"Morten Juel" skrev d. 14-03-01 08:13 dette indlæg :

> MHT trafikskole, kan jeg ikke hjælpe, da jeg bor i Næstved
>
> Mvh
> Morten

Hej Morten, jeg ville lige spørge hvor du tog dit MC kørekort henne! Jeg
synes nemlig ikke jeg har set nogle steder hvor man kører på en XJ600.
De steder jeg kender er Byens-køreskole, Mynsters Trafikskole, og
Storchs køreskole, men jeg synes at de ligger lidt dyrt, i forhold til
de priser jeg har hørt fra andre, jeg skal nemlig til at tage kort til
MC inden for den nærmeste fremtid, så har spurgt lidt omkring

http://www.kandu.dk/

Fra : Jacob Larsen

Dato : 09-04-04 14:03

dark_minded wrote:

> [...]
> til de priser jeg har hørt fra andre, jeg skal nemlig til at tage
> kort til MC inden for den nærmeste fremtid, så har spurgt lidt

Kandu.dk slår til igen. Denne gang med et 3 år gammelt indlæg.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 09-04-04 14:35

Jacob Larsen skrev i meddelelsen news:c566sl$21h$1@sunsite.dk

> Kandu.dk slår til igen. Denne gang med et 3 år gammelt indlæg.

Ja, sådan nogle knallerthjerner. Kan man ikke hive stikket ud hos dem?

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 14:43

In article <4076a668$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kenn H. Jensen wrote:

> Ja, sådan nogle knallerthjerner. Kan man ikke hive stikket ud hos dem?

Hvem er disse knallerthjernekanduikke'er egentligt?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 09-04-04 14:54

Michal skrev i meddelelsen news:c5698o$h00$3@sunsite.dk

> Hvem er disse knallerthjernekanduikke'er egentligt?
Det ses stort set dagligt at der bliver svaret på indlæg som er mere end et
år gl. I dette tilfælde er indlægget der svares på mere end tre år gl., og
det er typisk når den slags sker en af Kandu brugerne der får gjort det. De
kunne med fordel sætte lagringstiden ned til 1 mdr. eller lign.

Jeg syntes det er irreterende at se det ske så tit, og tænker "Der må da
kunne gøres et eller andet!!".

Jeg har ikke noget imod at man bruger andre indgange til denne dejlige
nyhedsgruppe end alm. newsklient og newsserver. Tag nu f.eks.
http://news.dkfritidmotorcykel.dk/ fra Jacob Bunk. Der kommer rigtigt mange
fornuftige indlæg gennem den.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 17:08

In article <4076ab04$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kenn H. Jensen wrote:

> [...]
> kunne med fordel sætte lagringstiden ned til 1 mdr. eller lign.
>
> Jeg syntes det er irreterende at se det ske så tit, og tænker "Der må da

Det kunne jo være at "kandu" (hvad dét så end er) ikke viser timestamp
på indlæg?

Den ser osse fornuftig ud :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : // Overby

Dato : 10-04-04 15:28

> [...]
> de priser jeg har hørt fra andre, jeg skal nemlig til at tage kort til
> MC inden for den nærmeste fremtid, så har spurgt lidt omkring

Jeg tog hos Storch på XJ600 og kan varmt anbefale ham. Han har endvidere
prisgaranti mod andre i lokalområdet!

Eneste minus er, at han i år ikke har nogle MC hold

- Daniel

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-04-04 22:45

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> writes:

> Ja, sådan nogle knallerthjerner. Kan man ikke hive stikket ud hos dem?

Det er skam også sket tidligere, men så skiftede de bare udbyder :-\

Problemet er at de skjuler nyhedsgruppen bag noget websnask, og gør så
ikke tydeligt opmærksom på hvad det er for et forum der skrives til.
Det er temmelig uheldigt.

Jeg kan kun anbefale andre at gøre som jeg, og putte kandu-brugerne i
deres killfilter. De er trods alt så flinke at alle deres indlæg
bruger en emailadresse der slutter på @kandu.dk, så det er rimelig
let.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 22:53

In article <spamdrop+m3hdvskeq5.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
>
> Problemet er at de skjuler nyhedsgruppen bag noget websnask, og gør så
> ikke tydeligt opmærksom på hvad det er for et forum der skrives til.

Ja det tør siges... Ham der står bag det burde skamme sig :)

> Jeg kan kun anbefale andre at gøre som jeg, og putte kandu-brugerne i
> deres killfilter. De er trods alt så flinke at alle deres indlæg
> [...]

Hehe, ja det er sandt... Simple yet powerfull >:]

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Armand

Dato : 10-04-04 04:22

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en

> Jeg kan kun anbefale andre at gøre som jeg, og putte kandu-brugerne i
> deres killfilter. De er trods alt så flinke at alle deres indlæg
> [...]

Jup - Enkelt og let!
*PLOINK* - Done !

Så kan knallerthjernen RpR og Tommy Rønn også få lidt at læse på derinde i
mørket!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-04 12:37

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Så kan knallerthjernen RpR og Tommy Rønn også få lidt at læse på derinde
> i mørket!

*LOL* Gammelt nag ruster ikke

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-04-04 22:47

> [...]

> Jeg har ikke noget imod at man bruger andre indgange til denne dejlige
> nyhedsgruppe end alm. newsklient og newsserver. Tag nu f.eks.

Forskellen mellem den og kandu er at der står en rigtig newsserver
lige bag min webdimmer (den kører faktisk på samme maskine). Det gør
at den altid er opdateret, og at de indlæg der postes fra den sendes
videre til resten af verden med det samme. Indlæg forsvinder også
stille og roligt, så man ikke ser de her svar på meget gamle indlæg.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : N/A

Dato : 10-04-04 04:22