Motorvejstakster i Frankrig ?
Fra : Kenneth

Dato : 13-03-01 16:33

Hejsa

Er der mon nogen her, som ved hvad det ca koster at køre tværs gennem
frankrig (til Spanien) på motorvej?
Det er jo næppe gratis, og hvordan er det med hastighedsgrænsen?

--
Venligst
Kenneth

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-03-01 17:01

det koster hvis jeg ikke husker fejl ca 300 kr. men man kan vist købe et
"pas" til lidt mere men så er hjemturen også dækket ind !

hastighderne er 130 km/t, og gendarmerne (politiet) er der masser af, og
bøderne er store.

jeg ville hellere tage landevejen igennem frankrig og spare mortorvejs
pengene og bruge dem på lidt baguettes, og croisionter (shit jeg kan ikke
stave en daddel

hastigheden på motorvej er skiltet til 80 km/t, men de fleste kører 110, og
flere steder også god mulighed og oversigt til mere.

Lasse
CBR1000f

Fra : Armand

Dato : 14-03-01 01:31

Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en

> [...]
110, og
> flere steder også god mulighed og oversigt til mere.

Samt mængder af alle former for lastbiler med nærige
vognmænd/chauffører, hvilket igen medføre dårligere kvalitet af "Route
Nationale's" p.g.a. nedkørthed af mængden af tunge køretøjer!!

Endelig var det jo regulær transit-kørsel for at ende i Spanien,
hvorunder jeg ihvertfald ikke ville spare udgiften til motorvejene!

--
Armand.

Fra : Finn Rasmussen

Dato : 14-03-01 04:56

Armand skrev i meddelelsen <98mhck$baa$9@news.cybercity.dk>...

> [...]
>
>Endelig var det jo regulær transit-kørsel for at ende i Spanien,
>hvorunder jeg ihvertfald ikke ville spare udgiften til motorvejene!

Da jeg kørte hjem fra Motocamping Tuché ved Clermont Ferand sidste år
startede jeg med at køre RN. Ikke for at spare penge men for at se lidt mere
end bare motorvej. Da der var gået en halv dag var jeg kun nået til Dijon
bl.a. fordi man kommer ind igennem ALLE byerne, så det tager tid. Tilsidst
kørte jeg så alligevel op på motorvejen, som jeg egentlig ikke finder dyr,
men der er irreterende at skulle standse så tit for at betale 11, 15 eller
21 FFR eller hvad det nu koster.

Frankrig er et stort land og det tager tid hvis man kun kører på RN, men har
man tiden er det også her man oplever det "rigtige" Frankrig i modsætning
til motorvejen.

Finn

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 13-03-01 17:17

Jeg kørte til Spanien sidste sommer

Det med et pas kendte jeg ikke noget til og jeg gav cirka 375.- for turen
fra Mulhouse over Lyon til Perpignan.

Hastigheden på motorvej er 130 og der er da en del politi.. Jeg syntes nu at
folk generelt kørte lidt hurtigere og jeg fandt at 140-150 var meget
passende..

MBH
Nikolaj

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en

Fra : PC-Rotten

Dato : 14-03-01 18:04

Hej Ng.

Jeg mener at jeg gav 1200,- spir i bil, for at krydse Frankrig til Spanien..
Men er ikke 100 % sikker.