Synkronisering!
Fra : Sand

Dato : 13-03-01 15:07

Hej,

Hvordan er holdingen herinde til rulle-test af gamle luftkølede
maskiner???

Bol d'Oren var for knap 2 år siden på rullen ved Rydberg, hvilket gav et
godt resultat uden at cyklen raslede fra hinanden eller udstødningen
smeltede.
Nu har jeg så hørt fra flere, at de absolut ikke anbefaler at man kører
sådan en gammel hund på rullen, da den simpelthen ikke kan holde til det
og at slitagen på motoren vil være for stor, specielt på luftkølede
cykler.

Har det noget på sig?

Jeg havde jo planer om at få den testet på feltet, når den er kørt til
og jeg har fået monteret min nye 4-2-1.

--
Mvh. Sand

Fra : Jon Larsen

Dato : 13-03-01 16:22

> [...]
> cykler.
>
> Har det noget på sig?
>
> Jeg havde jo planer om at få den testet på feltet, når den er kørt til

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Øhhhmmm... er det ikke sådan at de har en fin, fin, blæser der kan køre hvis
modellen er luftkølet ??
Mener jeg bare at have set... så chancen for at modellen går op i flammer er
vel ikke så stor ?!?!?

Fra : Mads Lund

Dato : 13-03-01 17:35

> [...]
> modellen er luftkølet ??
> Mener jeg bare at have set... så chancen for at modellen går op i flammer

Nu bør jeg nok ikke udtale mig om chancerne for motoreksplosioner på
rullefelt (og især ikke Rydbergs

Men situationen er at man jo har store centrifugal blæsere på rullefeltene
for at sikre en passende køling. Og jeg mener Rydbergs bænk giver en
kølevind på ca 100 kmt, og en ramair vind på 150 kmt hvilket med danske
temperaturer bør give en køling som er tilstrækkelig. Især taget i
betragtning at en rulning er topbelastning i ca 4-5 sek hvorefter man har en
køletid på typisk 30 sek før næste rulning. OG erfaringerne siger da også at
det kun er syge motorer som bræker sig. Modsat kan mager dysning få
alvorlige konsekvenser, hvis de ikke testest af i et rulle felt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Sand

Dato : 14-03-01 09:24

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
> Modsat kan mager dysning få
> alvorlige konsekvenser, hvis de ikke testest af i et rulle felt.
Det er også hovedsagen til at jeg vil have den på rullen, da jeg har en
svag anelse om, at dette var medvirkende til min afbrændte udst.ventil
sidste sæsson og det ville jeg jo helst undgå i år.

--
Mvh. Sand