Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvor stor skal den være?
Fra : Monty

Dato : 11-03-03 23:02

Jeg vil i Adobe Photoshop Elements lave en ny side som skal printes ud og
fylde lige så meget som en A4 side. Hvor stor skal jeg så angive den til at
være?

Dennis

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-03-03 23:52

Monty skrev:

> Jeg vil i Adobe Photoshop Elements lave en ny side som skal printes
> ud og fylde lige så meget som en A4 side. Hvor stor skal jeg så
> angive den til at være?

Hva- med
Ta-daa: A4?

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : emj

Dato : 11-03-03 23:56

On Tue, 11 Mar 2003 23:02:29 +0100, "Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg vil i Adobe Photoshop Elements lave en ny side som skal printes ud og
>fylde lige så meget som en A4 side. Hvor stor skal jeg så angive den til at
>være?

har du en lineal
Hilsen emj

Fra : Kaj

Dato : 12-03-03 00:21

"Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
og
> fylde lige så meget som en A4 side. Hvor stor skal jeg så angive den

21 cm i bredden
29,7 cm i højden

Fra : Bro

Dato : 12-03-03 00:46

"Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fylde lige så meget som en A4 side. Hvor stor skal jeg så angive den til

Hej Dennis

Et eller andet sted må der være mulighed for at vælge Image/image size.
Her angiver du både et mål i centimeter (21 x 29,7 for A4), - OG en
opløsning, f.eks. 300 dpi (passer til professionelt tryk, men 150 dpi kan
være fint, hvis du selv skal printe. Størrelsesangivelse i pixels kan du
ikke bruge til så meget i denne forbindelse.

Venlig hilsen Helle

Fra : hcma

Dato : 12-03-03 01:02

Fra : hcma

Dato : 12-03-03 01:04

> [...]
>
> Et eller andet sted må der være mulighed for at vælge Image/image size.
> Her angiver du både et mål i centimeter (21 x 29,7 for A4), - >

Og husk at tage hensyn til printermargener.
m v h
HC

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-03-03 01:41

Bro skrev:

> "Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Et eller andet sted må der være mulighed for at vælge Image/image
> size.

Det vil være fornuftigt at vejlede ud fra et kendskab til programmet.

> Her angiver du både et mål i centimeter (21 x 29,7 for A4),

Næ, som i mit tidligere indlæg påpeger jeg, at der bare skal vælges A4 (i
preset size).
Se: http://home20.inet.tele.dk/fam-lund/size.png

> OG en opløsning, f.eks. 300 dpi (passer til professionelt tryk,

Elements bruges næppe til prof. tryk (kun RGB), og 300 ppi er et
bevidstløst forslag, som ikke kan bruges til noget.

> 150 dpi kan være fint, hvis du selv skal printe.

Her kan vi godt være enige, men mindre kan såmænd ofte gøre det.
Dog kan visse blæksprutter have gavn af anbefalet opløsning - hastigheden
bliver højere.