Andet multimedie
bentjuul 3670
SVG-brugere, hvem er I?
Fra : pivnu

Dato : 10-03-03 12:22

Hey, jeg håber, at jeg må forstyrre lidt med et spørgsmål til en
eksamensopgave.
Jeg skal lave en vejledning til formatet SVG og skal jo også have
defineret en målgruppe. Så ja, hvem er I?

Alder?
Uddannelse?
Arbejde?
Familieforhold/hjemmeboende/udeboende?
Politisk side (venstre, midten, højre)?
Hvor meget bruger I computeren?
Hvorfor bruger I SVG?
Hvordan startede I / hvordan lærte I at bruge det?
Hvad bruger I SVG til? Evt. referencer.
Bruger I Windows eller fri software? Forresten ville det også være
rart at vide hvilke programmer I bruger til SVG. Koder I det selv,
eller bruger I et grafikprogram?
Hvad er vigtigst for jer; en praktisk side, der kan ses af ALLE eller
en grafisk flot webside? Og hvorfor?

Det må meget gerne sendes til min mail, hvis I ikke har lyst til at
fortælle om hele jeres liv på Internettet

I gør mig en stor tjeneste.

--
M.v.h. og på forhånd tak
Lene Skov Mikkelsen

Fra : Storm

Dato : 10-03-03 12:52

pivnu <pivnu@loveletters.dk> wrote:

> Hey, jeg håber, at jeg må forstyrre lidt med et spørgsmål til en
> eksamensopgave.
> Jeg skal lave en vejledning til formatet SVG og skal jo også have
> defineret en målgruppe. Så ja, hvem er I?

Hvad er det for en uddannelse?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 10-03-03 14:14

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvad er det for en uddannelse?

*LOL* ("Schyyy.......forsigtige Nina)
Bare sjov - undskyld, Nina Men jeg vil da også gerne vide, hvad det
er for en uddannelse.....

Er vi ude i noget registeromgåelse, og hvis du vil vide, hvem vi er, må
vi så få at vide, hvem du er? Eller er det en fabrikshemmelighed

Men held & lykke fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Storm

Dato : 10-03-03 14:26

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> *LOL* ("Schyyy.......forsigtige Nina)

Jeg er _ikke_ forsigtig - bare nysgerrig

Og jeg bruger desværre ikke SVG.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 10-03-03 15:30

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Og jeg bruger desværre ikke SVG.

Jo, du gør
M.

Fra : Digit

Dato : 10-03-03 23:07

"Morten Lind" ræsonnerede, og skrev d. 10 mar 2003:

> Jo, du gør

Eftersom SVG forudsætter et plugin til din browser er det næppe alle der
har mulighed for at "afspille" grafikken (jeg har det ikke installeret).

--
/Digit

Indlæg i dk.edb.grafik med mere
end ét '!' efter et ord ignoreres

Fra : Digit

Dato : 10-03-03 23:10

"Digit" ræsonnerede, og skrev d. 11 mar 2003:

> Eftersom SVG forudsætter et plugin til din browser er det næppe alle der
> har mulighed for at "afspille" grafikken (jeg har det ikke installeret).

Mine foretrukne browsere understøtter iøvrigt heller ikke skidtet.

Fra : Storm

Dato : 11-03-03 09:07

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jo, du gør

Ok, så skal henvendelsen nok stiles til folk der bruger SVG bevidst

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 10-03-03 18:41

> Hvad er det for en uddannelse?

Det er Service & Kommunikation på HTX.
Hvem jeg er? I kan da kigge på piv.nu

- Lene

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 11-03-03 09:58

Nu er jeg ikke den store grafik-haj, men nu blev jeg nysgerrig:
Hvad er SVG?

--
Mange hilsner fra
Carsten

PS:
Foreslå venligst ikke Google! Jeg har pt. ingen browser, men bruger pt. kun
Internettet til mails/news!

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 11-03-03 10:29

> Nu er jeg ikke den store grafik-haj, men nu blev jeg nysgerrig:
> Hvad er SVG?

SVG er et filformat til vektorgrafik. Det tegnes altså med matematiske
formler, som man kan zoome ind på tegninger - som i øvrigt fylder minimalt.
Der skulle efter sigende være flere muligheder i SVG end i Flash, men så
meget har jeg ikke sat mig ind i det.

- Lene

Fra : Henrik Torp

Dato : 11-03-03 21:29

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
minimalt.
> Der skulle efter sigende være flere muligheder i SVG end i Flash, men så

Fordelene ved SVG er især:

- åbne xml-standarder i modsætning til Flash' lukkede standard.
- Arbejder glimrende sammen med javascript til animerede SVG ting.
- Vil med tiden blive del af browsere.

Ulemper:

- tung download af player ift. Flash.
- ikke speciel udbredt player.

Personligt har jeg leget lidt med mulighederne i Illustrator, men har ikke
nogen erfaring med de specielle SVG-udvikler-værktøjer.

Venlig hilsen
Henrik