Andet multimedie
bentjuul 3670
Import af jpeg i Indesign 2
Fra : Peter Andersen

Dato : 08-03-03 16:53

Jeg havde vrøvl i dag med at importere en jpeg fil i Indesign.

Jeg får meddelelsen: CannotParse error occurred creating the screen display
for the imported graphic. The graphic wil draw as a grey box, and will not
print or export.

Hvad kan det være galt?

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Digit

Dato : 08-03-03 17:55

"Peter Andersen" ræsonnerede, og skrev d. 08 mar 2003:

> [...]
>
> Jeg får meddelelsen: CannotParse error occurred creating the screen
> display for the imported graphic. The graphic wil draw as a grey box,

Hvad sker der hvis du forsøger at åbne den med et imaging program som eks.
Photoshop?

--
/Digit

Indlæg i dk.edb.grafik med mere
end ét '!' efter et ord ignoreres

Fra : Peter Andersen

Dato : 08-03-03 23:10

Digit wrote:

> Hvad sker der hvis du forsøger at åbne den med et imaging program som
> eks. Photoshop?

Ja, det glemte jeg. Jeg har lavet filen i Photoshop. Den er scannet ind fra
en filmscanner og gemt i photoshop.
Der er ingen problemer med at åbne den i fx. Word.

Peter

Fra : Digit

Dato : 09-03-03 20:42

"Peter Andersen" ræsonnerede, og skrev d. 09 mar 2003:

> Ja, det glemte jeg. Jeg har lavet filen i Photoshop. Den er scannet
> ind fra en filmscanner og gemt i photoshop.
> Der er ingen problemer med at åbne den i fx. Word.

Prøv med en ny kopi. Importer eventuelt selve PSD'en (det er IMO en del
lettere).

Fra : Digit

Dato : 09-03-03 21:12

"Digit" ræsonnerede, og skrev d. 09 mar 2003:

> Prøv med en ny kopi. Importer eventuelt selve PSD'en (det er IMO en del
> lettere).

Du kan også prøve med en copy+paste fra PS.

Fra : Henrik Torp

Dato : 09-03-03 21:48

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
display
> for the imported graphic. The graphic wil draw as a grey box, and will not

Jeg kan ikke lige huske om jpeg skal importeres eller placeres. Har du
prøvet sidstnævnte? (file->place)

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Peter Andersen

Dato : 10-03-03 12:56

Henrik Torp wrote:
> "Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke lige huske om jpeg skal importeres eller placeres. Har du
> prøvet sidstnævnte? (file->place)

Ja, det er den der giver vrøvl her. Det skal i øvrigt nævnes at jeg godt kan
importere andre JPEG filer i indesign... men det jeg har indscannet og gemt
som jpeg i PS7 giver altså den fejl. Der er prøvet med forskellige
indstillinger...

Peter

Fra : Madsen

Dato : 10-03-03 15:15

Peter Andersen skrev:

> [...]
> jeg godt kan importere andre JPEG filer i indesign... men det jeg
> har indscannet og gemt som jpeg i PS7 giver altså den fejl. Der er

Det er nu nok nærmest din JPEG-fil fra Photoshop som er beskadiget
på en eller anden måde, men har du installeret sidste nye opdatering
til InDesign? (pt. 2.0.2). Så vidt jeg husker så er Photoshop 7
nyere end InDesign 2.0 så der kan måske være kompatibilitetsproblemer
med den første version af InDesign 2 hvad angår Photoshop 7-filer.

<http://www.adobe.com/support/downloads/main.html>

Madsen.

Fra : Søren H. Wind

Dato : 13-03-03 00:37

> Jeg får meddelelsen: CannotParse error occurred creating the screen
display
> for the imported graphic. The graphic wil draw as a grey box, and will not
> print or export.

Jepper, har også prøvet det en del gange efterhånden, og jeg kan ikke finde
fejlen, det sker KUN med jpeg filer gemt i Photoshop 7,

Jeg har installeret Picaview, den kan lave en hurtig convertering af
formater, og så converterer jeg fra JPEG til JPEG og så virker de igen, så
det er altså noget i jpge gemme rutinen i PS der fejler !