Andet multimedie
bentjuul 3670
Udjævne takker på bue?
Fra : Frank Sørensen

Dato : 03-03-03 18:09

Hvordan fjerner jeg takker på en bue? altså så den ser mere ud som om der er
brugt antialias.

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Digit

Dato : 03-03-03 18:33

"Frank Sørensen" ræsonnerede, og skrev d. 03 mar 2003:

> Hvordan fjerner jeg takker på en bue? altså så den ser mere ud som om
> der er brugt antialias.

...Ved at jævne kanterne påny og dernæst justere intensiteten.

Manuel AA med PS:
Load artwork'ets selection i en alphachannel (og gem den). Gaussblur indtil
kanternes staircasing er minimeret. Juster niveauerne med eks. levels
(eller curves) indtil kanterne er "crisp" (eg. klip mere skygge og højlys).

Princippet er det samme med programmer forskellige fra Photoshop.

--
/Digit

Indlæg i dk.edb.grafik med mere
end ét '!' efter et ord ignoreres

Fra : Digit

Dato : 03-03-03 18:43

"Digit" ræsonnerede, og skrev d. 03 mar 2003:

> ..Ved at jævne kanterne påny og dernæst justere intensiteten.

Det er selvfølglig omsonst at forsøge AA med meget små opløsninger eftersom
der som et minimum (kommer selvfølgelig an på så meget) skal afsættes plads
til en 2-3 bit "pixel halo" til selve antialiaseringen (som jo forudsætter
"ledige" pixels til intensitets udtoningen).

Fra : Frank Sørensen

Dato : 03-03-03 18:50

Takker for rådet jeg prøver det lige af

Frank Sørensen