Andet multimedie
bentjuul 3670
tif.bin
Fra : Kasper Okkels

Dato : 03-03-03 11:24

Jeg har fået nogle ret store billeder tilsendt med endensen tif.bin. Kan jeg
få lavet dem om til normal TIFF, eller hvordan får jeg smidt dem ind i
PhotoShop?

mvh
Kasper

Fra : teknik

Dato : 03-03-03 12:51

Kasper Okkels wrote:

> Jeg har fået nogle ret store billeder tilsendt med endensen tif.bin. Kan jeg
> få lavet dem om til normal TIFF, eller hvordan får jeg smidt dem ind i
> PhotoShop?

Pak dem ud med StuffitExpander
--
Villy Erichsen - Systemansvarlig
Ugeaviserne i Hammel

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-03 16:50

Som findes på http://www.aladdinsys.com

> --
> Villy Erichsen - Systemansvarlig
> Ugeaviserne i Hammel
> www.hammel-nyt.dk

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Kasper Okkels

Dato : 04-03-03 08:27

"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> skrev i en meddelelse

> Som findes på http://www.aladdinsys.com

Tak for hjælpen, men jeg kan desværre ikke få det til at virke...
Originalfilen har endelsen ZIP, og pakker jeg den ud med WinZip, så får jeg
en fil, der ender på TIF.BIN. Den fylder stort set det samme som ZIP-filen.

Benytter jeg StuffitExpander 7.5 Standard til at pakke zip-filen ud, så får
jeg en fejlmeddelse under udpakningen: "This archive uses a file format that
is not supported by this application". Programmet pakker slet ikke ZIP-filen
op. Smider jeg TIF.BIN-filen direkte til Stuffit, så får jeg samme fejl, og
der sker heller intet.

I min stifinder bliver TIF.BIN oversat til AVG.Update, men det har vel intet
med sagen at gøre? Er det fordi, det er en Mac-fil, som jeg ikke kan få lov
til at se i Windows, eller hvad mon der er galt?

mvh
Kasper

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 04-03-03 08:37

Måske det er et ISO-image?

/Steffen

Fra : Villum Sejersen

Dato : 04-03-03 09:14

Kasper Okkels wrote:
> Originalfilen har endelsen ZIP, og pakker jeg den ud med WinZip, så får jeg
> en fil, der ender på TIF.BIN. Den fylder stort set det samme som ZIP-filen.

Har du prøvet noget så enkelt som at rename den xxx.tif.bin til xxx.tif,
og prøvet om det er en tiff?

--
Villum Sejersen

Fra : Kasper Okkels

Dato : 04-03-03 09:59

"Villum Sejersen" <vse_FJERN@DETTE_trundholm.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet noget så enkelt som at rename den xxx.tif.bin til xxx.tif,
> og prøvet om det er en tiff?

Ja, det var også min første tanke. Men PhotoShop vil stadig ikke genkende
den...

/Kasper

Fra : teknik

Dato : 04-03-03 11:10

Kasper Okkels wrote:

> [...]
> med sagen at gøre? Er det fordi, det er en Mac-fil, som jeg ikke kan få lov
> til at se i Windows, eller hvad mon der er galt?

Kunne tyde på det.
Få leverandøren til gemme dem som IBM byte rækkefølge.
Kan du ikke det - vil jeg godt hjælpe - mail mig direkte.
VH