Andet multimedie
bentjuul 3670
Dias til PC
Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 03-03-03 11:17

Hej grafik-folkens

Står for at skulle lave noget slideshow-agtigt med både digitale billeder,
samt billeder fra aviser og dias (positiver, right?). Jeg havde tænkt mig at
beholde det digitalt (og herefter bruger en projektor), dvs. jeg skal have
ført avisudklip og dias over på PC. Mit største problem er sådan set
dias'ene, hvordan kan jeg kringle den?
Kan de skannes, eller projekteres op på en væg og derefter affotograferes
(med digitalkamera) eller hvordan? Er der evt. nogle forretninger, der kan
det trick, og hvad koster det?

Mvh
Jesper

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-03-03 13:50

> Kan de skannes, eller projekteres op på en væg og derefter affotograferes
> (med digitalkamera) eller hvordan? Er der evt. nogle forretninger, der kan
> det trick, og hvad koster det?

Køb/lej/lån en diasscanner - det er klart det nemmeste. Eller få det gjort
ude i byen ved et bureau (om det kan betale sig, afhænger i sagens natur af
hvor mange der er tale om).

mvh
Kim Jensen