Ram til PowerBook - billig?!
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-01 14:39

Et lille tip...

Jeg har lige modtaget og monteret 128mb ram af so-dimm typen i min
Pismo.

Pris 489,- incl. moms, men excl. porto, købt hos www.compumail.dk

Produktet virker 100% og prisen mindes jeg ikke ha' set billigere.

Så nu kan MacOS X bare komme an!!

/Martin

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-03-01 16:14

"Martin Bredthauer" <mb@talent.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Pris 489,- incl. moms, men excl. porto, købt hos www.compumail.dk
>
> Produktet virker 100% og prisen mindes jeg ikke ha' set billigere.

Hej,

Jeg er også i markedet for mere RAM til vores PB/G3

Powerbook G3, 400MHz, DVD drev, 6GB harddisk, 64MB RAM, og firewire.
Leveret januar 2000.

Hvilken model er vores - er det en Prismo..?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Jesper

Dato : 13-03-01 17:34

Søren C. Fischer <soren@fischer.as> wrote:

> [...]
> Leveret januar 2000.
>
> Hvilken model er vores - er det en Prismo..?

Yep - (pismo) - så du kan roligt købe mere af den 'billige' ram!

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-03-01 17:55

"Jesper" <jmfink@mac.com> skrev i en meddelelse
> Yep - (pismo) - så du kan roligt købe mere af den 'billige' ram!

Feeeeeeeeeedt - vi har troet at det var meget dyrere - bestiller idag! *G*

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Jakob Færch

Dato : 13-03-01 17:44

In article <0Pqr6.12025$lk1.437073@twister.sunsite.dk>,
"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote:

> Powerbook G3, 400MHz, DVD drev, 6GB harddisk, 64MB RAM, og firewire.
> Leveret januar 2000.
>
> Hvilken model er vores - er det en Prismo..?

Pismo blev vist først leveret fra februar 2000 (i USA, senere i Danmark).

Jeres lyder som en Lombard - står der ikke

Family number: M5343

På en etiket på undersiden et sted?

/Jakob

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-03-01 17:55

"Jakob Færch" <jakobf@fjern-dette.daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Pismo blev vist først leveret fra februar 2000 (i USA, senere i Danmark).
>
> Jeres lyder som en Lombard - står der ikke
>
> Family number: M5343

Nope, Family number = M7572
Er det Prismo så ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Jesper

Dato : 13-03-01 18:23

Søren C. Fischer <soren@fischer.as> wrote:

> "Jakob Færch" <jakobf@fjern-dette.daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, Family number = M7572
> Er det Prismo så ?

hvis den har indbygget firewire er det en pismo.

Fra : Jakob Færch

Dato : 13-03-01 18:43

In article <1eq80d5.4bnm5v1w3pdxyN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> hvis den har indbygget firewire er det en pismo.

Jep. Det var mig, der huskede/tænkte forkert. Sorry

/Jakob

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-01 18:43

Søren C. Fischer <soren@fischer.as> wrote:

> Powerbook G3, 400MHz, DVD drev, 6GB harddisk, 64MB RAM, og firewire.
> Leveret januar 2000.
>
> Hvilken model er vores - er det en Prismo..?

Ja, det må være den første model af den lille Pismo. (Den endte med at
ha' en 10 Gb HD.) Jeg har også set Pismo modellerne blive kaldt
"Powerbook G3 firewire" eller "Powerbook G3 2000".

/Martin

Fra : N/A

Dato : 13-03-01 18:43

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-01 18:43

Compaq Master <compaqmaster@hotmail.com> wrote:

> Bruger alle G3 powerbook ikke den samme slags ram?

De nyeste generationer bruger vel alle so-dimm 144 pins ram moduler, dog
i forskellige MHz udgaver. Men de er jo bagudkompatible (man kan godt
sætte et 100 MHz modul i en powerbook, som kun kan bruge 66 MHz). Jeg er
dog ikke sikker på at den første G3 powerbook, (den med udseende som en
powerbook 3400) bruger denne type ram.

/Martin

Fra : clauslundholm@mac.co~

Dato : 13-03-01 11:41

Jeg har lige købt via vores firma 128 MB til den PowerBook G3 Pismo jeg
bruger til kr. 1200,- incl moms.

Jeg føler mig lidt snydt!!!

--
\Claus...

in article 1eq8152.1aku79ewwsolcN%mb@talent.dk, Martin Bredthauer at

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 13-03-01 19:13

clauslundholm@mac.com,Ny-Internet writes:
>Jeg har lige købt via vores firma 128 MB til den PowerBook G3 Pismo jeg
>bruger til kr. 1200,- incl moms.
>
>Jeg føler mig lidt snydt!!!

Det kan du roligt gøre for du kan næsten få det dobbelte for den pris.

Jeg har bestilt for 14 dage siden 256 Ram hos MacXpres og den skulle jeg
vist give ca 1300 kr for, men jeg kan ikke huske om det var uden moms. Nu
er de vist faldet yderligere.

Jeg skal bare have tid til en københavnertur.

Hilsen Hanne

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 13-03-01 22:56

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> er de vist faldet yderligere.
>
> Jeg skal bare have tid til en københavnertur.

Jeg ringede til MacExpres i sidste uge for at bestille 256 Mb. Da var
prisen så vidt jeg husker 1195-, men jeg blev rådet til at lade være med
at bestille og blot vente til de fik en ny forsyning da prisen ville
falde yderligere. Jeg blev så ringet op mandag at jeg kunne afhente Ram
for 1390 + moms! Der er forøvrigt noget med at det kun kan bruges i den
øverste Ramplads? er der nogen der ved hvorfor, er der ikke lige meget
plads i de to Rampladser eller hvad?
Hilsen Hans Jørgen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-03-01 01:24

hans jørgen hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> er der nogen der ved hvorfor, er der ikke lige meget
> plads i de to Rampladser eller hvad?

Den ene plads kan håndtere 2" moduler og den anden 1.5" moduler. Tibook
og iBook kan kun klare 1.5" moduler... 2" moduler er billigere end 1.5
moduler.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 14-03-01 22:14

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Den ene plads kan håndtere 2" moduler og den anden 1.5" moduler. Tibook
> og iBook kan kun klare 1.5" moduler... 2" moduler er billigere end 1.5
> moduler.
Nå det er forklaringen, tak for hjælpen.
Venlig hilsen Hans Jørgen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 14-03-01 22:09

> [...]

> for 1390 + moms! Der er forøvrigt noget med at det kun kan bruges i den
> øverste Ramplads? er der nogen der ved hvorfor, er der ikke lige meget

Pudsigt, mandag rente jeg forbi min lokale PC pusher, 955,- for 256mb.
Det er tider. Lige i dag har jeg fået at vide, at min gamle (undskyld)
mor har købt mere ram, hun kan dog ikke få dem sat i uden sønnikes hjælp

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : N/A

Dato : 13-03-01 22:28

Fra : Pete

Dato : 13-03-01 22:28

in article jakobf-AF6F21.17434713032001@sunsite.dk, Jakob Færch at
jakobf@fjern-dette.daimi.au.dk wrote on 13/03/01 17:43:

> Pismo blev vist først leveret fra februar 2000 (i USA, senere i Danmark).
>
> Jeres lyder som en Lombard - står der ikke

> [...]

Same difference! De kan begge bruge 100mhz RAM.

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 13-03-01 23:12

hj.hvid@teliamail.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>for 1390 + moms! Der er forøvrigt noget med at det kun kan bruges i den
>øverste Ramplads? er der nogen der ved hvorfor, er der ikke lige meget

Har du byttet om på tallene eller kostede "rådet" dig 95 kr+m i ventepenge?

Hilsen Hanne

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 14-03-01 01:28

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Har du byttet om på tallene eller kostede "rådet" dig 95 kr+m i ventepenge?
>
> Hilsen Hanne
Nej desværre, jeg har ikke byttet om på tallene, prisen er steget, men
nu tager jeg derud torsdag og ser hvad jeg kommer af med
Hilsen Hans Jørgen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-03-01 01:24

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Pris 489,- incl. moms, men excl. porto, købt hos www.compumail.dk
>
> Produktet virker 100% og prisen mindes jeg ikke ha' set billigere.

duhh, lagde du mærke til hvad de skulle have for en 256 MB klods? Jeg er
ved at være bange for at mine 192MB er lige i underkanten.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-03-01 07:01

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> duhh, lagde du mærke til hvad de skulle have for en 256 MB klods? Jeg er
> ved at være bange for at mine 192MB er lige i underkanten.

Det så ikke ud til at de forhandlede 256mb moduler, men du kunne jo
sende dem en mail, eller ringe til deres butik i Århus. (Ved at bestille
via den rigtige butik skulle prisen stig ca. kr. 50,- iflg. det de
skriver på deres website.)

/Martin