Andet multimedie
Spejling i InDesign
Fra : Storm

Dato : 25-02-03 21:04

Er det virkelig ikke mulig at spejvende et objekt i InDesign 2?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-02-03 21:30

jamen det er der da vel nok! under "Flip horizontal" i flyouten på transform
paletten

Kh
Bjørn

Fra : Henrik Torp

Dato : 25-02-03 21:34

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Er det virkelig ikke mulig at spejvende et objekt i InDesign 2?

Jo da. Transform paletten åbnes. I den lille menu kan du "flip horisontal"
og "flip vertical". Læs mere på side 281 i pdf-hjælpefilen på cd'en.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Storm

Dato : 25-02-03 22:09

Henrik Torp <henriktorp@mail1.stofanet.dk> wrote:

> "Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo da. Transform paletten åbnes. I den lille menu kan du "flip horisontal"
> og "flip vertical". Læs mere på side 281 i pdf-hjælpefilen på cd'en.

Tak til jer. Så er jeg mere rolig.
Forsøgte på en dansk version, hvor jeg også søgte i hjælpefilen uden
nogen respons. Kan være ordet ikke er noget med spejling.
Her på min uk udgave er det helt ok.
Jeg fik ellers en forklaring om, at det havde Adobe udeladt for stadig
at få folk til at købe Illustrator. Den hoppede jeg på...

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-02-03 22:32

Den ér altså også tumpet den hjælpefil til InDesign (Den er iøvrigt også
grim - jeg kommer aldrig til at vænne mig til det der
htmlhjælpefilshalløj!). Man slår altså ikke op under "flip" når man vil lave
en "mirror".
kh
Bjørn

Fra : Storm

Dato : 25-02-03 22:37

Studio Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> grim - jeg kommer aldrig til at vænne mig til det der
> htmlhjælpefilshalløj!). Man slår altså ikke op under "flip" når man vil lave

Man skal ihvertfald huske den særlige Adobe-jargon. Hvad hedder flip på
dansk når det ikke hedder noget med spejl?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 25-02-03 22:40

Storm skrev:

> Hvad hedder flip på dansk når det ikke hedder noget med spejl?

Vend eller drej.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 26-02-03 08:44

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Vend eller drej.

Jeg skulle lige til at sige at det jo er forkert. At spejlingen ikke
kommer ind i en vending, men det kan det måske godt.
Hvis jeg slår flip op i min primitive ordbog er svaret heller ikke så
præcist: "flip a pancake" vende en pandekage i luften.
Det er vel strengt taget heller ikke en spejling

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 27-02-03 20:24

> Hvis jeg slår flip op i min primitive ordbog er svaret heller ikke så
> præcist: "flip a pancake" vende en pandekage i luften.
> Det er vel strengt taget heller ikke en spejling

Hvis det nu er en æggepandekage, ka´man vel godt kalde det en spejling

-
Venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-02-03 09:25

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo da. Transform paletten åbnes. I den lille menu kan du "flip horisontal"
> og "flip vertical". Læs mere på side 281 i pdf-hjælpefilen på cd'en.

Det kan også gøres direkte på billedet, ved simpelthen at tage et
venstre-hjørne og hive det til højre ud over billedets kant.

/Per

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-02-03 11:26

> Er det virkelig ikke mulig at spejvende et objekt i InDesign 2?

Sjovt du spørger: Jeg har for nylig læst en dansk bog om InDesign 2 (skrevet
af nogle folk hos SoftWorld). Der står direkte, at der ikke findes nogen
spejlingsfunktion i programmet! Jeg var noget undrende da jeg læste dét, for
den havde jeg da brugt masser af gange!

(derudover er bogen dog ret god

mvh
Kim Jensen

Fra : Storm

Dato : 26-02-03 11:31

Kim Jensen <kj@jmt.dk> wrote:

> [...]
> spejlingsfunktion i programmet! Jeg var noget undrende da jeg læste dét, for

Det var faktisk på et kursus jeg fik det at vide.

(derudover var lærerinden dog dygtig

--
Venlig hilsen
Nina Storm