Andet multimedie
bentjuul 3670
Fonts, opdelte kataloger
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-03 18:39

Hejsa!

Jeg har lovet min far at finde nogle gode, gratis skrifttyper til ham
(TrueType). Desværre så har de sider vi er faldet over været store
rodebunker, med alle skrifttyper lagt sammen.

Vi vil gerne have, at "kataloget" er delt op i skriftyper der er gode
til brødtekst, skrifttyper der er velegnede til store, fede rubrikker,
og så alle de fancy/grimme skrifttyper for sig.

Hvad har I af forslag?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Jens Kristian Geyti

Dato : 26-02-03 11:23

hmm...
www.fontfile.com er opdelt i katogorier, og har en del typer. Og så er de
gratis. Dog ikke en af mine yndligssider

-Hermann

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-02-03 11:26

"Jens Kristian Geyti" <jkgeyti[DEL-THIS]@hotmail.com> skrev:

>www.fontfile.com er opdelt i katogorier, og har en del typer. Og så er de
>gratis. Dog ikke en af mine yndligssider

Så lad os da få dem - dine yndlingssider :)

Det han er ude efter, at primært skrifttyper der er velegnede til
brødtekst.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jens Kristian Geyti

Dato : 26-02-03 16:54

Jeg har købt en del skrifttyper.. hvordan havde du tænkt dig at inddele
brødtekst-fonte i forskellige kategorier? Måske kan jeg så hjælpe

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-02-03 19:34

"Jens Kristian Geyti" <jkgeyti[DEL-THIS]@hotmail.com> skrev:

>Jeg har købt en del skrifttyper.. hvordan havde du tænkt dig at inddele
>brødtekst-fonte i forskellige kategorier? Måske kan jeg så hjælpe

Jeg havde umiddelbart ikke tænkt mig at opdele mere end jeg skrev i
mit første indlæg. Der findes selvfølgelig serif, sans osv., men vi
(eller min far) står blot og vil gerne have en håndfuld pæne skrifter
til brug i brødtekst.

Problemet er, at de fleste font-sites indeholder en _masse_ fancy
skrifter, det kan vi ikke bruge til noget. Derfor ville det være rart
med kategoriopdelte sites, da vi så helt kunne slippe for at kigge på
de fancy skrifter. Sites hvor der kun er fonts velegnede til brødtekst
er altså også helt super.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 26-02-03 20:53

Hej Lasse

Dit problem kan løses - men det koster penge. www.fontknaekker.dk

De skrifter som er med i Fontknækkeren er skrifter fra Corel og Adobe's
skriftsamling, og disse fonte koster også penge (hvis du da ikke kender
nogen som har disse).

Så alt kan lade sig gøre - men det koster, og sådan er det!!!

Mvh
Anders Rehhoff

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 27-02-03 20:15

Altså her er nogle, der følger med i windows, som jeg nyder at bruge:

Uden Serif:
Tahoma
Verdana

Serif:
Garamond (13 punkt)
Times New Roman

Så er der nogle andre:

Uden Serif:
Eurostile
Kenyan Coffee
Mactype
Thamescondensed
Vipnagorgialla
Vibrocentric
Adresackt
Competitor
Interdimensional
Lauramc
Naftalene
Seraphic Organism
Soul Papa
World Of Water

Serif:
Stone

Pixellerede:
Silkscreen
Sevenet 7

Puha.. Det var en lang smøre.. Håber, at du kan bruge det til noget. Det
meste kan fås på www.fonts.dk

- Jens Christian

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 27-02-03 20:27

Du kan jo også gå ind på http://www.identifont.com/ og "lave" din egen font
ud fra nogle kriterier. Det er egentlig en logo-knækker, men kan sagtens
bruges til dit formål.
Held og lykke.

- Jens Christian Hillerup

Fra : Knud Gert Ellentoft