Andet multimedie
bentjuul 3670
Post Script levels ??
Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 25-02-03 13:23

Nogen der kan forklare hvad der er forskellen på level 1,2 og 3?

Det er de indstillingsmuligheder der er når jeg skal printe på min Splash /
Xerox.

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52
5240 Odense NØ

Tlf. 63 10 50 58 Fax 63 10 50 78

Websites www.ide-sign.dk / www.3M-solfilm.dk

E-mail: info@ide-sign.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-02-03 14:17

> Nogen der kan forklare hvad der er forskellen på level 1,2 og 3?
> Det er de indstillingsmuligheder der er når jeg skal printe på min Splash
/
> Xerox.

Google er din ven: http://www.prepressure.com/ps/history/history.htm

mvh
Kim Jensen

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 25-02-03 15:38

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse
Splash
> /
>
> Google er din ven: http://www.prepressure.com/ps/history/history.htm

Tak. Det var oplysende.

Bruger I for det meste Level 2 ???

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-02-03 16:53

> Tak. Det var oplysende.
> Bruger I for det meste Level 2 ???

Svjv er understøtter alle nyere RIP'er, printere og softwareapplikationer
Level 3.

mvh
Kim Jensen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-02-03 18:28

Mja mjohh - level 3 ER altså meget nyt endnu....

Fra : KKT

Dato : 25-02-03 20:29

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Mja mjohh - level 3 ER altså meget nyt endnu....

Øh - med knap 5 år på bagen kan man vist ikke kalde det nyt mere

iøvrigt - med dit velkendte navn her i gruppen burde du vel egentlig vide
hvordan man quoter rigtigt?

Mvh.
Kim Thranborg

Fra : Digit

Dato : 27-02-03 08:53

"Studio Smalbro" ræsonnerede, og skrev d. 25 feb 2003:

> Mja mjohh - level 3 ER altså meget nyt endnu....

PostScript blev lanceret af Adobe i 1985, version 2 i 1992 og version 3 i
1997. Flere af Adobe technical docs om Level 3 er dateret oktober d. 9
1997. Det er altså udelukkende RIP producenterne der er bagefter.

Kilde <http://www.adobe.com/products/postscript/main.html>

--
/Digit

Fra : Storm

Dato : 27-02-03 09:20

Digit <Digit@Gnaveren.invalid> wrote:

> [...]
> 1997. Flere af Adobe technical docs om Level 3 er dateret oktober d. 9
> 1997. Det er altså udelukkende RIP producenterne der er bagefter.

Det kan jo også være væsentlig nok, hvis man skal have rippet sit job
ude i byen

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Digit

Dato : 27-02-03 10:40

"Storm" ræsonnerede, og skrev d. 27 feb 2003:

> Det kan jo også være væsentlig nok, hvis man skal have rippet sit job
> ude i byen

Indeed, men stort set alle producenter understøtter Level 3 i dag, og med
den fortsatte udbredelse af InDesign og andet PDF 1.4 "baseret" programmel
bør ethvert trykkeri mv. med respekt for sin bestyrelse og overlevelse
anskaffe en Level 3 RIP.

Sådan er det i hvertfald med de forskellige bureauer..

--
/Digit