Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilken software
Fra : Thomas

Dato : 24-02-03 10:06

Hvilken software kan lave billeder som dette:

Det skal kunne tage en mappe med forskellige billeder i og så med dem danne
et nyt billede.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-02-03 16:18

Thomas wrote in <3e59dd2e$0$31934$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Det skal kunne tage en mappe med forskellige billeder i og så med dem
> danne et nyt billede.

Jeg fandt engang et fancy, dyrt Windows-program. Jeg syntes det var alt for
dyrt til privat brug. Kan desværre ikke huske hvad det hed.

Til gengæld har jeg haft en del sjov ud af programmet "pixelize", som er et
frit program.
Du kan læse om det her: http://lashwhip.com/pixelize.html
(Jeg ved ikke om det kan køre under Windows)

Jeg har desuden selv skrevet et simpelt lille program, som kan splitte alle
billeder i en bestemt mappe op i en masse små-stykker. Jeg har ikke god
erfaring med den metode, da jeg fik en masse billeder, som bare indeholdt
ligegyldige stumper baggrund. Men det er vel nemmere at gennemgå de små
billeder og slette de kedelige, end at skulle lave de små billeder manuelt.
:)

Bare sig til hvis du er interesseret. Det er skrevet som et kommando-linje
PHP-script. (Virker nok også i Windows.)

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Thomas

Dato : 24-02-03 17:15

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas wrote in <3e59dd2e$0$31934$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Bare sig til hvis du er interesseret. Det er skrevet som et kommando-linje
> PHP-script. (Virker nok også i Windows.)

Ellers tak, jeg leder efter et færdigt program til Windows eller Mac
platform som kan lave det hele for mig.

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-02-03 19:51

Thomas wrote in <3e5a41c7$0$32020$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Ellers tak, jeg leder efter et færdigt program til Windows eller Mac
> platform som kan lave det hele for mig.

Nu bliver jeg lige nysgerrig. :)

Hvad mangler der?

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Thomas

Dato : 26-02-03 15:34

> Nu bliver jeg lige nysgerrig. :)
> Hvad mangler der?

Nu har jeg ikke prøvet (ved godt at jeg så bare dømmer uden grund), men jeg
det jeg efterlyser er ganske enkelte punkter:

1. Installer programmet.
2. Vælg det billede der skal bestå af en masse små.
3. Vælg mappen med små billeder.
4. Klik på "Lav billede".

Så enkelt vil jeg gerne have det, og ja - jeg er doven

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-02-03 22:51

Thomas wrote in <3e5ccd00$0$31936$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> [...]
> jeg det jeg efterlyser er ganske enkelte punkter:
>
> 1. Installer programmet.
> 2. Vælg det billede der skal bestå af en masse små.

Så vidt jeg husker var det den metode jeg selv brugte, da jeg legede med
pixelizer.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Thomas

Dato : 27-02-03 10:32

> Så vidt jeg husker var det den metode jeg selv brugte, da jeg legede med
> pixelizer.

Der kan man bare se hvad jeg går glip af pga. min dovenskab ...

--

http://www.autobooster.dk/register.php?referer=1152 Stadig ikke nok trafik
...?!?

Fra : Claus Aagaard Nielse~

Dato : 25-02-03 16:24

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
> Hvilken software kan lave billeder som dette:

Prøv at se på:
http://home.earthlink.net/~wlhunt/ og http://www.photomosaicmaker.com/epmm/

/Claus