Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilke skrifter er moderne lige nu?
Fra : news.worldonline.dk

Dato : 24-02-03 09:29

Er der nogen her der har en mening om hvilke skrifter/fonte der er moderne
lige nu?
Kh
Bjørn

Fra : Thomas

Dato : 24-02-03 10:05

"news.worldonline.dk" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der har en mening om hvilke skrifter/fonte der er moderne

Kig dig omkring i blade, magasiner, aviser, tv osv. De plejer at give en
indikation af hvad der er oppe i tiden. Du kan nok med fordel kigge i
udenlandske magasiner.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 24-02-03 19:03

Hm... jeg ved ikke om de er moderne _LIGE NU_, men indenfor de sidste to år
synes jeg Signa, Dax (og dens lidt ældre onkel Barmeno), Bureau Grotesque,
Conduit, Fago og Hermes har været meget i omløb...
Og ellers er der jo også de her som er svære at slippe af med: DIN (Deutsche
Industri Norm - den er altid fin), Helvetica Neue (svær at hidse sig op
over), Rotis Sans (den er efterhånden lidt træls at se på), og den sygeligt
fortærskede Eurostile (der er dødsstraf for at bruge den!)

Bare min mening.

hæj,
Mads

_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Studio Smalbro

Dato : 24-02-03 22:40

Hej
Det var lige den slags jeg var ude efter! Nogle konkrete forslag! Tak for
det!
Kh
Bjørn

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 25-02-03 22:42

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in message
> Hej
> Det var lige den slags jeg var ude efter! Nogle konkrete forslag! Tak for
> [...]

Det var så lidt!
Lige et par til: Bureau Eagle / Genesis. Formsproget i de to er fra en anden
tid, men de gør sig alligevel godt i dag, synes jeg..

Mads
_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 25-02-03 16:52

> og den sygeligt
> fortærskede Eurostile (der er dødsstraf for at bruge den!)
Hmm.. Så vidt jeg ved bruges Eurostile Extended No. 2 i Danske Banks åh, så
flotte logo. Jeg synes nu den er meget pæn.

Bare _min_ mening

- Jens Christian - som forresten ikke har noget imod Eurostile.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-02-03 16:59

"Jens Christian Hillerup" <newsgroup@ztinkyfingaz.dk> wrote in message
> Hmm.. Så vidt jeg ved bruges Eurostile Extended No. 2 i Danske Banks åh,

> flotte logo. Jeg synes nu den er meget pæn.

Den ligner da en del, men det er nu en specialtegnet skrift, som hedder
'Danske'.
Såvel designprogrammet som skriften fik Den Danske Designpris i 2001, så du
er ikke den eneste, der bryder dig om den...
(Der er jo også Kontrapunkt, som lavede designlinjen, og så Danske Bank
selv. De er vidst også begge to meget tilfredse.)

/Per

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 25-02-03 22:38

> [...]

> flotte logo. Jeg synes nu den er meget pæn.
>
> Bare _min_ mening
>
> - Jens Christian - som forresten ikke har noget imod Eurostile.

Som Per Christoffersen også siger, så er Danske Bank skriften skræddersyet
til Danske Bank. Den skrift har et par detaljer som jeg synes gør den lidt
mere interessant end Eurostile, f.eks. minuskel g'et og l'et...

Jeg synes også Eurostile var rigtig fin engang (jeg kan ikke sige mig fri
for ikke også at være faldet i fælden et par gange... men jeg var ung!), men
nu synes jeg bare den er udvandet. Især den brede udgave. I og med at man
ser den overalt, er det svært at bruge dens formsprog til at sige noget
originalt. Men skal alt da død og pine være originalt? Det tror jeg ikke.
Men jeg tror helt klart det er moderne at være original - hvilket bringer os
tilbage til emnet.

Danske Bank-skriften er jo så igen redesignet og gjort mere rund til BG
Bank - og dér synes jeg efterhånden vi nærmer os noget der er lidt nyt. Den
skiller sig klart ud.

hej,
Mads

_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Jens Kristian Geyti

Dato : 26-02-03 11:26

Jeg var slet ikke klar over at banker var så satans moderne :)

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-02-03 11:50

"Jens Kristian Geyti" <jkgeyti[DEL-THIS]@hotmail.com> wrote in message
> Jeg var slet ikke klar over at banker var så satans moderne :)

Det vil bankerne helt klart blive kede af at høre

/Per