Andet multimedie
bentjuul 3670
Jeg mangler en speciel font...
Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 22-02-03 11:01

Hej

Jeg skal bruge en font, som ligner de håndskrevne skilte købmanden har
(typisk på gult karton), hvor der fx. kunne stå: "10 bananer 20 Kr"

Er der nogen der kender sådan en font - gerne med link til hvor den kan
hentes/købes..

Mvh Tommy

tommy snabela bruus.dk

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 22-02-03 15:32

"Tommy Bruus-Jensen" <tommy@fjern.bruus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (typisk på gult karton), hvor der fx. kunne stå: "10 bananer 20 Kr"
>
> Er der nogen der kender sådan en font - gerne med link til hvor den kan

Afhænger lidt af håndskriften - men her nogle bud:

! --- "PizzaDudesHandwriting" --- !
http://www.coolarchive.com/fonts.cfm?parameter=P

"Bud Hand" - "Brooklyn Kid" - her:
http://www.angelfire.com/sc/Fonts/abc.html

"Kid Print"
http://www.angelfire.com/sc/Fonts/jkl.html

"Scribble"
http://www.angelfire.com/sc/Fonts/stu.html

"Child's Play"
http://www.coolarchive.com/fonts.cfm?parameter=C

"Festus"
http://www.coolarchive.com/fonts.cfm?parameter=F

"Maximillion" - "Marydale"
http://www.coolarchive.com/fonts.cfm?parameter=M

"Notepad"
http://www.coolarchive.com/fonts.cfm?parameter=N

--
Rønnelund
www.tv-afdelingen.dk

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 22-02-03 16:23

"Morten Rønnelund" <morten@fjernes.tv-afdelingen.dk> skrev i en meddelelse

> Afhænger lidt af håndskriften - men her nogle bud:

> [...]

Hej - og mange tak for forslagene. Men det er desværre ikke lige den slags.
Købmanden har vist lært at skrive sådan på et kursus etellerandet sted - det
er altså ikke sådan en "bareneskrift" jeg leder efter, men sådan en der er
skrevet med en stor fed sprittusch - sorry - men jeg kan ikke umiddelbart
forklare det bedre...

Mvh Tommy

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-03 17:10

Tommy Bruus-Jensen <tommy@fjern.bruus.dk> wrote:

> [...]
> skrevet med en stor fed sprittusch - sorry - men jeg kan ikke umiddelbart

Du har ret Tommy - det er nemlig en spritpen-teknik, og man kan skrive
de skilte hurtigere end du kan starte puteren op.

Hvis du skal bruge skiltet fysisk - altså ikke som fil, men på pap - så
gå ud i INCO i Kødbyen mellem kl.06-08 - spørg efter skiltemaleren - så
laver han det til dig hurtigere end du kan knappe en øl op til ham.
Morten

Ellers spørg din købmand - måske vil han tegne alfabetet til dig - som
du så scanner - bøvlet JA
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : JMo.

Dato : 22-02-03 17:55

mortenlind@mac.com (Morten Lind) wrote in

> Du har ret Tommy - det er nemlig en spritpen-teknik, og man kan skrive
> de skilte hurtigere end du kan starte puteren op.

Du kan læse lidt mere om emnet her:

http://shor.ter.dk/583739248

Fra : jakob

Dato : 22-02-03 21:04

> Du kan læse lidt mere om emnet her:
>
> http://shor.ter.dk/583739248

Det må jeg sgu nok sige, en gennemført reference, respekt

Jakob

Fra : JMo.

Dato : 22-02-03 21:27

[Font der ligner håndskrevet prisskilt]

Kiggede lidt mere på nogle fonte - fandt desværre ikke noget der ligner
helt, men dem der kom tættest på var:

Graphite Condensed
http://www.identifont.com/show?43F

Immi 505
http://www.identifont.com/show?OY

Dom Casual
http://www.identifont.com/show?J1

Amber
http://www.identifont.com/show?5XZ

Arab Brushstroke
http://www.identifont.com/show?5Y9

Cartoon Script
http://www.identifont.com/show?2RS

- håber du finder noget du kan bruge

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 22-02-03 22:55

Hej

Så fandt jeg én (1000 tak, Bjørn)
http://www2.comicbookfonts.com/fonts/CBF_catalog.pdf

På side 4 er der en der hedder Zoinks - lige i øjet :)

Mvh Tommy

Fra : Thomas

Dato : 23-02-03 10:44

http://houseind.com/house.php?kit=SIGN-FO