Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave en Postscript fil til PDF???
Fra : Bud

Dato : 21-02-03 17:01

Hej

Jeg undrer mig!
Da jeg skulle lave en Postscript fil, som jeg senere ville konvertere
med Distiller, til PDF.

Dokumentet er væsentligt større end A4 og det spøjse er at den ikke får
hele dokumentet med. Det er blevet beskåret.
Jeg fatter det ikke når jeg vælger at printe til Postscript file der er
device indepentent.

Hvis jeg exporterer samme dokument til EPS og konverterer derfra,
fungerer det perfekt.

Hvad pokker gør jeg galt.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 21-02-03 17:31

Hej Jes

Jeg tror at det er sidestørrelsen i din postscript driver der er indstillet
forkert.

Åben driveren (printeren) og ændrer egenskaberne i papirstørrelsen til A4.
Så tror jeg at det løser problemet.

Mvh
Anders

Fra : Bud

Dato : 21-02-03 17:42

Hej Anders

Hvis jeg vælger printer = Postscript file og PPD = "Device independent",
kan jeg stort set ikke ændre i noget som helst.

Jeg troede at det så var dokumentets størrelse der ville definere
størrelsen.

Mit dokument er noget større end A4 format.

Vh. Jes

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 21-02-03 18:14

Hej Jes

Den måde som jeg gør det på er, at vælge den driver (min er specielt lavet
for at optimere hastigheden i fra de programmer som jeg bruger)som jeg
bruger til at lave Printfiler med, f.eks. distiller. I Distiller driveren
kan du (Start, Indstillinger, printer vælg Acrobat distiller) ændre
sidestørrelsen. Herefter får du driver (printer) boksen op, vælg egenskaber,
under generelt vælger du udskrivningsindstillinger, under avanceret har du
mulighed for at indstille størrelsen. Der er også en mulighed for selv at
definere størrelsen under Postscript Custom Page Size.

Det er sådan jeg gør, håber at du kan bruge det.

Fra : Bud

Dato : 23-02-03 12:12

Anders Rehhoff wrote:
> [...]
> definere størrelsen under Postscript Custom Page Size.
>
> Det er sådan jeg gør, håber at du kan bruge det.

Tak for svarende. Jeg vil prøve mig frem.
Jeg kan dog stadig ikke forstå at det skulle være nødvendigt at
specificere størrelsen når filen ikke er rettet mod nogen speciel printer.

Venlig hilsen

Jes