Andet multimedie
bentjuul 3670
Pile som brushes i PS 7
Fra : Martin S.

Dato : 20-02-03 20:46

Hejsa

Jeg søger en nem måde at indsætte en pil i PhotoShop - gerne som en brush.
Jeg har PS 7 og har prøvet at loade alle standard brushes, men ingen af dem
ligner en rigtil pil (højest en pilespids).
Kan nogen hjælpe med en rigtil pil (gerne i forskellige varianter)?

MVH Martin

Fra : Bro

Dato : 20-02-03 22:11

"Martin S." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligner en rigtil pil (højest en pilespids).
> Kan nogen hjælpe med en rigtil pil (gerne i forskellige varianter)?

Hej Martin

Den nemmeste måde at lave pile på, især hvis du skal bruge forskellige
tykkelser, farver og retninger, må være at bruge linetool med en pilespids i
enden.

:) Helle

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 22:25

Martin S. skrev:

> Jeg søger en nem måde at indsætte en pil i PhotoShop - gerne som
> en brush. Jeg har PS 7 og har prøvet at loade alle standard
> brushes, men ingen af dem ligner en rigtil pil (højest en
> pilespids).

Har du kigget inde i Custom Shapes?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/forme_ps7.png>

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 20-02-03 23:14

> Har du kigget inde i Custom Shapes?
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/forme_ps7.png>

Der bliver til paths så man selv kan ændre dem til det ønskede udseende.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 23:22

Henrik Torp skrev:

> Der bliver til paths så man selv kan ændre dem til det ønskede
> udseende.

Ja, og hvis man skulle få lyst til at lave en brush ud af en shape
så kan man fylde pathen med en farve og vælge Edit > Define Brush.

Madsen.

Fra : Martin S.

Dato : 21-02-03 15:27

> Har du kigget inde i Custom Shapes?
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/forme_ps7.png>

Kanon! Det er lige nøjagtig disse jeg skal bruge!
Men hvor finder jeg Custom Shapes?? Jeg synes ikke at jeg kan finde dem...

MVH Martin

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 15:43

Martin S. skrev:

> Men hvor finder jeg Custom Shapes??

Her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/7/forme.png>

Madsen.

Fra : Martin S.

Dato : 21-02-03 16:17

> Her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/7/forme.png>

Jeg siger mange tak for hjælpen! Nu er jeg en glad mand igen

Et lille sidespring:
Jeg sad forøvrigt lige og prøvede at installere 7.0.1 opgraderingen til PS,
men installationen stopper da den ikke kan finde den rette mappe at opdatere
til. Jeg kan se, ved en hurtig søgning på Google, at andre også har dette
problem. Men jeg fandt ingen løsning. Er det et kendt problem og findes der
en løsning?

MVH Martin
Win XP Pro DK
PS 7 US

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 16:36

Martin S. skrev:

> [...]
> søgning på Google, at andre også har dette problem. Men jeg fandt
> ingen løsning. Er det et kendt problem og findes der en løsning?

Adobe har blacklistet mange af de serienumre som er i omløb, så
årsagen er sikkert at 7.01-opdateringen ser dit nuværende serienummer
som ugyldigt. Hvis du sidder med en lovlig version så kontakt Adobe.
De giver dig så blot et nyt serienummer.

Madsen.

Fra : Martin S.

Dato : 22-02-03 22:48

> [...]
> som ugyldigt. Hvis du sidder med en lovlig version så kontakt Adobe.
> De giver dig så blot et nyt serienummer.

Jeg har en demo version af PS7, men det er ikke sikkert af man kan opdatere
den.

MVH Martin

Fra : Madsen

Dato : 22-02-03 22:55

Martin S. skrev:

> Jeg har en demo version af PS7, men det er ikke sikkert af man kan
> opdatere den.

Nej, det kan du temmeligt sikkert ikke, men du kan vel heller ikke
gemme i den kan du, eller er det blevet lavet om? Engang kunne man
ikke gemme filer lavet med demoversioner af Photoshop.

Madsen.

Fra : Martin S.

Dato : 22-02-03 23:06

> Nej, det kan du temmeligt sikkert ikke, men du kan vel heller ikke
> gemme i den kan du, eller er det blevet lavet om? Engang kunne man
> ikke gemme filer lavet med demoversioner af Photoshop.

Den demo jeg har hentet fra Adobe.com ser ud til at kunne det hele - kan i
hvert fald godt gemme og printe osv. - men den er tidsbegrænset.

MVH Martin

Fra : Madsen

Dato : 22-02-03 23:26

Martin S. skrev:

> Den demo jeg har hentet fra Adobe.com ser ud til at kunne det hele
> - kan i hvert fald godt gemme og printe osv. - men den er
> tidsbegrænset.

Nå ok. Så er det åbenbart blevet ændret siden jeg sidst prøvede en
demo.

Madsen.