Andet multimedie
bentjuul 3670
skærmgrafik
Fra : Kim Malmberg

Dato : 20-02-03 15:57

Hej Ng
Findes der et gratis program ,der kan tage et billede af skærmbilledet, og
så gemme det i forsk formater.
På forhånd tak

Kim

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 20-02-03 16:16

Hej Kim

Med Corel Draw pakken følger der et program som hedder Corel Capture
(fantastisk godt), men det er jo desværre ikke gratis, men måske kender du
nogle bruger af Draw, som kan hjælpe dig.

Mvh
Anders

Fra : dmx - Bering

Dato : 20-02-03 16:27

print screen og paste ind i paint (det giver dog kun bmp, men så kan man jo
konvertere i acdsee eller irfan.)
eller download Gimp.
.....eller er der noget jeg ikke lige har fanget i dit spørgsmål.

dmx - Bering

Fra : kda

Dato : 24-02-03 16:57

der findes også andre capture programmer der kan hentes på cnet eller znet

Fra : emj

Dato : 20-02-03 16:14

On Thu, 20 Feb 2003 15:56:44 +0100, "Kim Malmberg" <malmberg@email.dk>
wrote:

>Findes der et gratis program ,der kan tage et billede af skærmbilledet

Ja, et billede af skærmen får du ved at trykke på "Print Screen" på
dit tastatur
Herefter vælger du i Irfanviev (genialt gratis program)
Rediger/sæt ind
og gemmer i det format, du ønsker.

Ethvert billedprogram kan bruges, men Irfanview er gratis og alsidigt.
Hilsen emj