Andet multimedie
bentjuul 3670
Lagring af billeder i Photo-CD format?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-02-03 19:26

Hvis man vil lave en Photo-CD (lige som dem man kan få hos
fotohandleren) med hvert billede i forskellige opløsninger, hvilken
software skal man så bruge?

Jeg mener at vide at f.eks. Photoshop kan *læse* formatet, men kan det
også selv skrive det - evt med et plug-in?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Madsen

Dato : 19-02-03 21:10

Kurt Hansen skrev:

> Jeg mener at vide at f.eks. Photoshop kan *læse* formatet, men kan
> det også selv skrive det - evt med et plug-in?

Ikke mig bekendt. Kodak har eneret på formatet (*.pcd).

Madsen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-02-03 08:41

Wed, 19 Feb 2003 21:10:13 +0100, skrev Madsen:

>Ikke mig bekendt. Kodak har eneret på formatet (*.pcd).

Fint nok, men kan Kodaks software købes i fri handel? Er det er
stand-alone-program der kan køre på Windows, eller i givet fald:
hvilket styresystem skal man bruge?

De Photo-CD-maskiner maskiner der står rundt omkring, må jo
nødvendigvist indeholde noget software, men det er måske bygget ind i
maskinen?

Hvor kan man købe sådan en maskine og hvad koster den?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-03 08:53

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Ikke mig bekendt. Kodak har eneret på formatet (*.pcd).

Det kan Graphic Converter.

http://www.lemkesoft.de

Morten Lind
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-02-03 11:53

Morten Lind skrev:

[Madsen skrev]

> Det kan Graphic Converter.

Ikke ifølge Lemkesoft selv ...

--
Kurt Lund
- der ikke længere ser indlæg afsendt fra kandu.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 20-02-03 12:06

Kurt Lund <kl@fabel.dk> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> [Madsen skrev]

> Ikke ifølge Lemkesoft selv ...

Hmm.....vil du have et screenshot? Har du set på den nyeste version?
Hej fra
Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-02-03 13:32

"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> skrev i en meddelelse
> Hmm.....vil du have et screenshot? Har du set på den nyeste version?

Har jeg ret i at det kun er et Mac program ?
Ved ikke om Kurt Hansen kører Mac
men det skal da næsten lige med ...
Kan se han bruger Forte Agent, den
er da ikke lavet til Mac vel ?

Desuden kan jeg ligesom Kurt Lund
(det var dog svært med alle de Kurt'ere :) )
ikke se at det skal kunne EXportere
i Photo-CD format. Iflg. deres hjemmeside
er der kun IMport mulighed.
Har af gode grunde ikke mulighed for at teste,
så jeg æder gerne min ord igen hvis det viser
sig jeg tager fejl
--
Peter J

Fra : Storm

Dato : 25-02-03 21:04

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hmm.....vil du have et screenshot? Har du set på den nyeste version?

Opgav du Morten, eller er det faktisk rigtigt, at Graphic Converter kan
eksportere til formatet?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 25-02-03 22:40

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Opgav du Morten, eller er det faktisk rigtigt, at Graphic Converter kan
> eksportere til formatet?

Øhhh.....har vist fået noget sprunget over her......Nå, jeg har ikke
afprøvet fænomenet, men se hér:

http://mortenlind.dk/GraphicConverter_PDB.jpg

Hej fra Morten

Fra : Storm

Dato : 26-02-03 08:44

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> http://mortenlind.dk/GraphicConverter_PDB.jpg

Tak - ja, det ser da sådan ud, det må studeres nærmere.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-02-03 09:10

Tue, 25 Feb 2003 22:39:35 +0100, skrev Morten Lind:

>Øhhh.....har vist fået noget sprunget over her......Nå, jeg har ikke
>afprøvet fænomenet, men se hér:
>
>http://mortenlind.dk/GraphicConverter_PDB.jpg

Det bli'r en PC-mand jo ikke meget klogere af. Kan den eller kan den
ikke på en Mac?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 13:20

Morten Lind skrev:

> Det kan Graphic Converter.

Det var pokkers. Hvordan fungerer det og har du mulighed for at lave
en PhotoCD hvor hver enkelt billede ligger i 5 eller 6 forskellige
størrelser?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 15:04

Kurt Hansen skrev:

> Fint nok, men kan Kodaks software købes i fri handel?

Mig bekendt nej, men det er selvfølgelig muligt at jeg tager fejl.

> De Photo-CD-maskiner maskiner der står rundt omkring, må jo
> nødvendigvist indeholde noget software, men det er måske bygget ind i
> maskinen?

Det ved jeg ikke. Når jeg har fået lavet Photo-cd'er så er det ikke
fotoforhandleren der har lavet dem. Ifølge fotoforhandleren så bliver
de sendt ti Kodak, hvilket vel også er årsagen til at der kan gå helt
op til 14 dage før man får cd'en selvom Kodak engang reklamerede med
maks. 3 dage.

> Hvor kan man købe sådan en maskine og hvad koster den?

Det har jeg ingen anelse om, men muligvis kan du finde noget på denne
side: <http://www.kodak.com/daiHome/products/photoCD.shtml>.

Madsen.