Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobat kører videre...
Fra : Madsen

Dato : 19-02-03 19:04

Hej,

Er jeg den eneste der oplever at Acrobat.exe ofte bliver ved med
at køre hvis man f.eks. har kigget en PDF i browseren og derefter
lukker browseren? Jeg har Acrobat 5.05 installeret på Win2000 og
WinXP. Det tyder på at problemet kan forekomme både på Win2000 og
XP her.

Jeg har også oplevet det med Acrodist.exe (Distiller). Det sker
at jeg har nogle temp-filer som ikke kan slettes og opdager så
at det er Acrodist.exe eller Acrobat.exe som kører i joblisten
selvom jeg forlængst har lukket for disse programmerr. Det undrer
mig at jeg bliver nødt til at kvæle dem manuelt vha. joblisten.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 19-02-03 20:08

> [...]
> lukker browseren? Jeg har Acrobat 5.05 installeret på Win2000 og
> WinXP. Det tyder på at problemet kan forekomme både på Win2000 og

Samme her i winXP home. Det havde jeg faktisk ikke lagt mærke til.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-02-03 21:10

ha skrev:

> Samme her i winXP home.

Ok, så er jeg mere rolig trods alt.

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 19-02-03 20:44

> [...]
> lukker browseren? Jeg har Acrobat 5.05 installeret på Win2000 og
> WinXP. Det tyder på at problemet kan forekomme både på Win2000 og

Det var jeg ikke opmærksom på. Det er i øvrigt de færreste programmer,
inklusiv Adobes, der frigiver alt det ram, de kaprer, når man starter
programmerne.

Prøv engang at slå systemovervågningen til. Start et program, lav noget og
luk programmet ned, og se hvad der sker med ledig ram.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 19-02-03 21:10

Henrik Torp skrev:

> Det var jeg ikke opmærksom på. Det er i øvrigt de færreste
> programmer, inklusiv Adobes, der frigiver alt det ram, de kaprer,
> når man starter programmerne.

Det er rigtigt nok, men det er de færreste programmer som bliver ved
med at køre selvom du har bedt dem om at lukke.

Madsen.

Fra : JMo.

Dato : 20-02-03 00:02

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> lukker browseren? Jeg har Acrobat 5.05 installeret på Win2000 og
> WinXP. Det tyder på at problemet kan forekomme både på Win2000 og

Jeg ka' huske at der var en del ballade med IE 5.0 - men det er vel ikke
den du bruger på WinXP??

Eneste løsning var så vidt jeg husker at slå "web browser integration" fra
i Acrobat.

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 00:58

JMo. skrev:

> Jeg ka' huske at der var en del ballade med IE 5.0 - men det er
> vel ikke den du bruger på WinXP??

Nej, det er IE 6 som senere er blevet opdateret med SP1 og det
samme på Win2000.

> Eneste løsning var så vidt jeg husker at slå "web browser
> integration" fra i Acrobat.

Det vil jeg lige prøve. Problemet med Distiller må dog være noget
andet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 26-06-03 16:46

Madsen skrev:

> Er jeg den eneste der oplever at Acrobat.exe ofte bliver ved med
> at køre hvis man f.eks. har kigget en PDF i browseren og derefter
> lukker browseren?

Acrobat 6 gør det samme, men jeg har lige fået at vide fra pålidelig
kilde at det ikke er en bug, men i stedet en feature. Hvis Acrobat er
blevet åbnet gennem tredjepartssoftware såsom f.eks. en browser, så vil
den blive ved med at køre i baggrunden selvom man lukker det
tredjepartsprogram som har startet Acrobat i første omgang. Ideen skulle
være at det sparer tid. Der er f.eks. stor sandsynlighed for at man
kigger en PDF i et browservindue, lukker det vindue og åbner et nyt med
en ny PDF og så er det bedre at Acrobat.exe bliver ved med at køre.
Jeg synes nu bare at der burde være en mulighed for at slå den funktion
fra, men det er der altså ikke pt.

Madsen